כחלק מעבודת מיתוג לעסק שלכם אתם חייבים לוגו מנצח. הלוגו הוא הסמל של העסק שלכם, הוא זה שמייצג אותו ובאמצעותו יוכלו אנשים לזהות את העסק שלכם כאשר יסתכלו עליו. אם הלוגו מספיק איכותי ומקצועי כך הוא גם יתרום להעברת המסר של העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. בבואכם לעצב לוגו מנצח לעסק כדאי לקחת בחשבון כמה דברים חשובים.
פרמטרים חשובים המשפיעים על עיצוב לוגו מנצח:
- רזולוציה – אתם לוודא שהמעצב הגרפי יוצר עבורכם לוגו בקובץ וקטורי. כלומר לוגו ברזולוציה שאפשר להשתמש בה גם במוצרי דפוס כאשר יש הצורך להדפיס אותו ברזולוציה גבוהה במיוחד.
- הפרת זכויות יוצרים – הימנעו מהפרה של זכויות יוצרים בעיצוב הלוגו לצורך מיתוג העסק שלכם. אתם רוצים לוודא שהתמונות וחומרי הגלם שבהם עושה שימוש הגרפיקאי הינם בעלי רישיון שימוש מטעמכם. כמו כן אתם רוצים לוודא שמדובר בפונט חינמי לשימוש או לחילופין שרכשתם רישיון לשימוש בפונט המדובר.
- הגדירו את הזהות שלכם וודאו שהלוגו משקף את זהות המותג שלכם – אפיינו את המותג שלכם, קהל היעד אליו הוא פונה, המהות של המותג, הערכים שלו ובדקו כיצד תוכלו לוודא אותם בלוגו שלכם.
- ערכו סיעור מוחות – על מנת לחשוב על רעיונות פוטנציאליים לעסק. רשמו את הרעיונות הפרועים ביותר ואל תעצרו שם. המשיכו לפתח את הרעיונות עד שתגיעו לכמה רעיונות שיעניינו אתכם ביותר.
- הכינו כמה סקיצות של עיצובים ללוגו שתוכלו לבחור מבניהם.
מדוע חשוב לחקור את המתחרים שלכם?
בכל הליך מיתוג עסקים מבצעים חקר מתחרים. גם בשירות יצירת לוגו לעסק חשוב לחקור את המתחרים. זה טוב משתי סיבות: האחת היא לשאוב השראה עבור הלוגו שלכם והשנייה היא כדי לוודא שאתם לא מעתיקים לוגו של המתחרים שלכם. צריך לזכור שאין סגנון עיצובי המתאים לכולם ובאופן כללי אתם מעדיפים להיות ייחודיים ולא להעתיק רעיון או לוגו של המתחרים שלכם.
לסיכום
כדי לעצב לוגו מנצח תצטרכו ללמוד להעביר את המסר והערכים של המותג שלכם דרך הלוגו ולעצב לוגו פשוט שקל ונוח לזכור. שכאשר יסתכלו עליו יזהו לזהות את המותג שלכם וכל מה שהם חושבים לגביו.