בניית אתרים ופרסום באינטרנט – המדריך לבעל עסק המתחיל

כל בעל עסק מכיר כיום בחשיבות של בניית אתר מקצועי לעסק ועבודת פרסום ברשת האינטרנט על מנת למתג, לקדם ולפתח את העסק, להביא לקוחות חדשים ולהגדיל הכנסות. כמובן שמדובר בתורה שלמה ובמאמר זה לא נוכל ללמד אתכם את כולה, אולם כבעלי עסקים חדשים או כאלה העתידים להקים עסק בקרוב ועושים בחכמה את המחקר המקדים שלהם לפני שיוצאים לדרך – כדאי שתכירו את התשתיות שתצטרכו לבנות, היכן נמצא קהל היעד שלכם וכיצד להשקיע בחכמה את המשאבים שלכם בפרסום באינטרנט.

אז ראשית – אפיון מקדים לעסק ובניית אסטרטגיית מותג:

בשלב הראשון אתם רוצים לבנות אפיון מקדים לעסק שלכם. כלומר לאפיין את השירותים והמוצרים שלכם, מי קהל היעד שלכם, מה המחירים שלכם, וכמובן מחקר מתחרים מלא ככל האפשר. השלב הזה חיוני מאוד לא רק בבניית הזהות של העסק שלכם בצורה יותר ברורה עבורכם אלא כדי לבנות תוכנית עבודה, להגדיר מטרות, ולבצע את התכנונים הבאים בצורה מקצועית יותר.

בניית תשתיות מקצועיות לעסק:

התשתיות שלכם בדיגיטל יהיו הבסיס למיתוג וקידום העסק שלכם. החל מבניית אתר איכותי ומתאים לעסק שלכם באמצעות חברת בניית אתרים מנוסה ועד לדפים עסקיים ברשתות החברתיות, דפי נחיתה ותשתיות נוספות שיידרשו לכם. האתר יהיה הפנים שלכם באינטרנט וסביר להניח שאת מרבית התנועה מרחבי האינטרנט תשלחו לאתר הראשי של העסק שלכם. כדאי לדעת כי ישנם סוגים שונים של אתרים: אתרי תדמית קלאסיים, אתרי חנות, בלוגים, פורטלים, אתרי גלריה ופורטפוליו, מגזינים ועוד. בדרך כלל אתר תדמית קלאסי יתאים לכל סוגי העסקים, כאשר עסקים המוכרים גם מוצרים פיזיים או דיגיטליים יוכלו גם לבנות אתר חנות, או אתר קלאסי המשלב גם חנות. אתרי גלריה מתאימים יותר למעצבי פנים, מעצבים גרפיים ובכלל למי שעוסק בתחום העיצוב. כמובן שאם התכנון הוא גם לקדם אורגנית את האתר בגוגל הרי שבניית פורטפוליו לא תספיק וכי יש לשלב אותה עם אתר תדמית.

היכן נמצא קהל היעד שלכם?

לפני שתחליטו היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלכם ואיך לבנות את אסטרטגיית הפרסום שלכם חשוב לאפיין היטב את קהל היעד שלכם. לאחר מכן תצטרכו להיעזר בחברת פרסום ותיקה ומוכחת שתסייע לכם בבניית אסטרטגיית פרסום המתאימה למקום בו קהל היעד שלכם נמצא.

כך תשקיעו בחכמה את המשאבים שלכם בפרסום דיגיטלי:

השלב הבא בבניית המותג שלכם היא להשקיע בפרסום הדיגיטלי, בערוצי השיווק הרלוונטיים ביותר עבורכם. פרסום באינטרנט הוא תחום רחב ידיים ויש מגוון רחב של אפשרויות פרסום, חלקן מומלצות יותר מאחרות ועשויות להתאים למרבית בעלי העסקים. יחד עם זאת, חשוב יהיה להתחשב באפיונים ובמחקרים המקדימים שבוצעו ולהשקיע את משאבי הפרסום והמאמץ בערוצי השיווק הרלוונטיים ביותר עבורכם, בין אם מדובר על גוגל, פייסבוק, אינסטגרם או כל ערוץ שיווקי אחר.

מאמרים נוספים