עיצוב לוגו מזכיר באופן מאוד ברור דבר אחר שנולד- תינוק. יש הרבה הורים שאומרים שעד שהם לא יראו את התינוק, הם לא יוכלו לדעת בוודאות איזה שם לתת לו. אחרי שהם יראו אותו, השם כבר יזרום מאליו, ידבק אליו, יהיה חלק ממנו ויהיה הכי מתאים לו. בפרסום קוראים לזה לוגו, ושם זה באמת סוג של לוגו לתינוק שנולד.
כאשר מדובר על מוצר אז באותו אופן שמתקיים קשר, תלות וזיקה בין שם לתינוק, כך מתקיים הקשר הזה בין שם ולוגו של מוצר. ככה זה שמדברים על עיצוב לוגו ראשית מדובר בשם, אבל כל מעצב גרפי שרואה את המוצר, מקבל ממנו השראה בתהליך של עיצוב לוגו. זה קל יותר, נכון יותר ומדויק יותר.
ההצלחה של הלוגו תבוא לידי ביטוי אחרי כניסה לשוק, בה יזהה הצרכן את הלוגו בלי המוצר ויזכור את המוצר של הלוגו ההוא וההוא, קוראים לזה הצלחה שיווקית. קוראים לזה עיצוב לוגו מנצח.
לוגו קל, אבל קשה, גמיש, אבל נוכח, זכיר וגם קליט- ובעיקר מיוחד!
כמו שלא כל הציירים מציירים אותו דבר ולא כל מעצבי הפנים מעצבים לכם את אותו בית, סך תחום העיצוב הגרפי בו מועסקים מעצבי הלוגואים הוא תחום שמרכז אליו אנשים שונים עם ילדות אחרת, השכלה אחרת, עולם אחר וחיים אחרים וכל אחד מהם יוצר ממקום שונה. אם תזמינו לוגו למוצר מסוים מכל אחד מהם, תקבלו המון לוגואים שונים בשפות גרפיות שונות ובתפיסת עולם שונה. יהיה מי שיראה בפיצה את הגבינה המותכת התלויה בין הפה לפיצה, יהיה מי שיראה את רוטב העגבניות המבעבע מתחת לגבינה, יהיה מי שישמע את הפריכות של הבצק, כל אחד יראה משהו אחר וכל אחד יתחיל את המלאכת של עיצוב לוגו לפי מה שהוא ראה, שמע, טעם וחווה.
לוגו זה עולם של חוויה ודימויים!
החוויה של המעצב הגרפי היא זו שיוצרת את עולם הדימויים שלו שבא לידי ביטוי כאשר הוא מתחיל תהליך של עיצוב לוגו. זה מתקשר למסורת שלו, החיים שלו איך שהוא שותה את הקפה ואיך שהוא אוהב או מסתכל על העולם, יהיה רצף הדימויים ממנו הוא שואב את ההשראה לאותו עיצוב לוגו מסויים. נכון שהלקוח מביא את הנושא, אבל נושא אפשר לראות מאלף ואחד זוויות ותפיסות השאלה מיהו המעצב הגרפי, מהו עולמו? איזה סוג של חוויות הוא עובר ואיך כל זה בא לידי ביטוי ביצירתיות שלו וזאת בדיוק היעילות של פרסום עם עיצוב לוגו אישי ומקצועי.
ישנם לוגואים שאיך שרואים אותם מבינים שמי שהגה אותם זרם לכיוונים שונים ומדהימים שיצרו את הלוגו הזה. זה לא רק עניין של עיצוב גרפי זה תוכן שלם שנובע מהלוגו, בלי מילים רק בקווים גרפיים, בתנועה שלהם, בקוי המתאר שלהם, במשקל, בצבע, בעובי, בחיבור שביניהם כל כך הרבה יש בלוגו אחד ובסופו של דבר מדובר בחתימה, אבל איזו חתימה!
לוגו- שילוב של ערכים ושפה!
כל מותג שראוי ללוגו צריך שיהיו לו ערכים מסוימים, בולטים ומיוחדים במינם. לא כל מוצר ראוי ללוגו ואלה שכן ראויים, מובילים באיכות שלהם לבנייה מאוד מגמתית ומכוונת של לוגו. החיבור בין המוצר והלוגו צריך להיות הרמוני, זורם ובלתי ניתן להפרדה. ההתאמה הזו יוצרת משהו שלוו, נתפס, הגיוני וזכיר. מדובר על סמל ושפה חדשה שמייצגת את המוצר עצמו, הנראות שלו, השימושיות שלו, שמתעכבת על היתרונות היחסיים שלו, החדשנות שלו וכל אלה באים לידי ביטוי באותו עיצוב לוגו שיעוצב בשביל העסק.
מוצר בלי לוגו – המלך העירום!
צריך להבין כי היום בעידן השפע של הייצור והעומס הבלתי נתפס לפעמים של מוצרים זהים ומקבילים, חייב כל מוצר לוגו משלו, גם כדי לעשות לצרכנים את החיים קלים וגם כדי ליצור שפה בינם לבין המוצר. שפה שנבנית דרך מיתוג בין הצרכן למוצר, לוגו מבחינה זו הוא הסמל המקובל על הצרכנים והוא אמור להוות הבחירה שלהם. יש אנשים שמרימים מוצר מהמדף כאשר הם רואים לוגו מסוים וזה מספיק להם, הם מזוהים הם המוצר, הם נאמנים לו ומכאן גם ללוגו שלו.
זו הסיבה שלוגואים לא משנים, ואם מדובר במוצר מנצח הוא ישא את הלוגו הזה הרבה שנים. לרגל חגיגות מסוימות של המוצרים, נוהגות לפעמים החברות להשתעשע בשינויי לוגואים (כמו שגוגל עושה ) אבל לוגו מנצח בהחלט לא מחליפים, וגם אם עושים שינויים, הם יכולים להיות ממש קלים כאלה בלתי נראים שרק המעצב הגרפי שם לב אליהם. מעצב גרפי שעובד אצל משרד פרסום מקצועי ורציני, זה מה שהופך לוגו… למנצח!