בהרבה מאוד לוגואים של מותגים ותיקים מגולמת אם בגרפיקה או בכיתוב, ההיסטוריה של המוצר. הרבה פעמים המותגים האלה נושאים פשוט את שם ממציאם, ואף אחד לא חשב שהוא צריך לעשות עיצוב לוגו מיוחד למה, שתחילה היה המצאה פורצת דרך והיום קוראים לו מותג.
היום שום לוגו חדש, לא יכול לגלם את ההיסטוריה של המותג משום שאם הוא חדש, אין לו כמובן שום היסטוריה. פעם כמעט כל מה שקוראים היום מותג, היה בכלל המצאה ולבעלים של ההמצאות הללו היה חשוב מאוד שהלוגו יישא את השם שלהם, או את שם העיירה בה הם נוצרו, או איזה סמל שמייצג את המשפחה. ההמצאה הייתה אישית, בלעדית ונושאת חותמת אישית.
בראשיתן ההמצאות הללו לא נוצרו כדי להפוך למותגים. הם נוצרו בעקבות חסר או צורך או כישרון של מישהו לייצר משהו חדש. הם מילאו תפקיד חשוב בהתפתחות של כל מיני מוצרים ובראשיתם היו פורצי דרך. חלק נכבד משמש אותנו עד היום וגם אותו לוגו שלהם כבר עשרות שנים כפי שהוא.
לוגו כשם הממציא
- מנעול ייל הוא מותג בינלאומי מוביל. בשנת 1840 פתח סר לינוס ייל חנות מפתחות ועשר שנים אחר כך, רשם בנו פטנט על מנעול צילינדר. מאז ועד היום זהו המנעול הכי מבוקש בארה"ב. לוגו המנעול הוא שם המשפחה של לינוס YALE וכך הוא הופיע ומופיע עד היום על כל המנעולים.
- ממציאו של ג'ינס ליוויס הוא לא אחר מאשר יהודי גרמני בשם לוי שטראוס שהיגר יחד עם אחיו לחוף המערבי בארה"ב לצורך פתיחת חנות טקסטיל. ממש אז הייתה כריית הזהב הענף הכי פופולרי בארה"ב, ואדון שטראוס שם לב שמכנסי הכורים נקרעים בקלות וביקש לפנות לנישה זו של צרכנים בייצור מכנסיים מבד חזק ועמיד. המכנסיים היו עמידים אך מסורבלים ויחד עם חייט בשם דויס פותחו מסמרי נחושת לחיזוק חלקים מסוימים במכנסיים שנרשם כפטנט, אז הומצאו מכנסי ג'ינס ליוויס שנושאים עד יהום פינים ממתכת כתזכורת לאותם מסמרי נחושת. עיצוב לוגו של מכנסי ליוויס הוא על שמו המלא של לוי שטראוס מאז ועד היום ותמונת הרוכבים על הסוסים, כאותם כורי זהב שבגללם נוצר הג'ינס הראשון בעולם.
- אם תהיתם מדוע להמבורגר קוראים המבורגר נאמר כי ההמבורגר הראשון בעולם, קיבל את שמו מהמקום בו יוצר לראשונה- המבורג. את הקציצה הטעימה הזו לקחו מהגרים גרמנים לניו יורק, המשיכו לקרוא לה המבורגר והשאר היסטוריה. יש לציין כי השם המבורגר מתייחס היום לכל הקציצות העשויות מבשרים מסוימים ואין סימן מסחר עם השם הזה המשמש את כל רשתות ההמבורגרים.
עיצוב לוגו טוב הוא לוגו שעובד בכל פלטפורמה, לוגו שנראה טוב בתהליך של פרסום בגוגל, בפייסבוק או בכל מדיה אחרת. כאשר עיצוב לוגו הוא טוב – העסק מצליח.