חשיבות הלוגו בתהליך המיתוג לעסק שלך
חשיבות הלוגו – בעידן הדיגיטלי רואים יותר ויותר עסקים קטנים שיש להם לוגו. מה הסיבה לכך ואיך זה קרה.
בעבר עיצוב לוגו הייתה חלק מתהליך מיתוג של כל עסק גדול וחברה גדולה. עסקים קטנים לא חשבו שהם בכלל צריכים לוגו. הם פעלו ברמה המקומית מבחינת פרסום, והתמקדו בלקוחות קיימים ובפרסום באמצעות פליירים ומפה לאוזן.
היום בעידן הדיגיטלי אין גנן או טכנאי מזגנים או מנעולן שאין לו אתר. האינטרנט מביא להם עבודה ולכן יש להם גם אתר. פתאום העסקים הקטנים פעם ראשונה, נמצאים בעולם של הגדולים, כי הרשת מכילה את כולם. גם את הקטנים וגם את הגדולים. זה אומר רק דבר אחד. אם העסקים הקטנים נמצאים איפה שהגדולים, הם יכולים להתנהג כמוהם ומבחינת נוכחות, הם יכולים גם לעשות לוגו כמו שהגדולים עושים ולהציג אותו באתר שלהם. אם קודם לכן לא היה להם איפה להציג אותו, עכשיו יש להם. וזה אומר רק דבר אחד- שהם צריכים לבחור באיזה משרד פרסום דיגיטלי שיוכל להעניק להם את שירותי יצירת הלוגו ברמה הכי גבוהה.
מה מכיל הלוגו?
הדבר הראשון והכי חשוב בכל לוגו, זה שהוא מבדל עסק אחד מעסק אחר. הצרכנים אמורים להכיר את הלוגו של החברה אתה הם עובדים. הם אמורים לזהות אותו מבין כל האריזות, על המדפים של החנויות ולרצות לקנות אותו. אם לא יהיה לחברה הזאת לוגו, הם יתקשו לזהות אותו מבין כל המוצרים ובמיוחד בעידן השפע הזה.לוגו איכותי אמור להכיל משהו מהעסק. זה יכול להיות את המוצר או משהו שהמוצר עושה. אם למשל מדובר במשחה לשרירים תפוסים, המעצב הגרפי יכול להתמקד בשרירים באיור, או בשרירי תפוס, או בכאב שיש למי שנתפס לו שריר, הוא יצטרך לקחת איזה שהוא אלמנט מכל מה שמייצגת המשפחה הזו ולהפוך אותה לסמל של החברה.
במיוחד חשוב ליצור לוגו פשוט שהצרכנים יוכלו לזהות בקלות. אם שמתם לב, כל המוצרים שעשויים מגראס, יש עליהם איור של עלי מריחואנה. בצבע ירוק אחד או בצבע ירוק אחר, לעתים קשה להבדיל ביניהם כי יותר מדי חברות בחרו להציג את הדבר הכי ברור במוצר שלהם, הוא עשוי מגראס. לכן הם יצטרכו לכתוב ליד הלוגו או לשים לידו איזה שהוא אלמנט גרפי שיוכל לבדל את מוצרי הגראס שלהם מהאחרים.
לוגו מושך את העין
לוגו אמור לגרום למתבונן בו להבין ולא להבין. הוא צריך להיות משהו סודי כזה שמכיל איזו מסתוריות. משהו שיגרום לו לנסות ולפצח את הלוגו. כאשר מדובר במותג ידוע לא צריך להיות סודיים מדי, שהרי כולם כבר חפרו אתה לוגו הזה והבינו למה הוא נוצר כך, אבל כאשר מדובר בלוגו חדש, לעתים רבות יש צורך לעשות לו אפילו השקה, כדי להעביר את המסרים הנכונים לצרכנים, כדי שידעו למה נבחר הלוגו הזה ומדוע.
הלוגו הוא כמו השגריר של המותג בנקודות השיווק. הוא כמו הסוכן הנוסע שמסביר כל דבר על המותג, כזה שקל לזהות אותו מרחוק, שרואים אותו בדפי העיתון, באינטרנט ובכל מקום בו הוא נמצא. לוגו מרתק בצבעים מיוחדים ועם סמליל שדורש הסבר כי יש בו משהו מרתק. לוגו לא יכול להיות משעמם, כי אף אחד לא יביט בו וגם לא ישאל למי הוא שייך. הוא חייב לעורר עניין אצל הצרכנים ומשום כך הוא חייב להיות מיוחד מאוד ולהיעשות רק באופן מקצועי. מצאו משרד פרסום דיגיטלי מוביל והם יכינו לכם לוגו מנצח.
ראו עוד : בניית לוגו בחינם | לוגו בעיצוב אישי