לוגו זה מיתוג!

לוגואחת ההצעות שכל חברת פרסום דיגיטלי ולא דיגיטלי תציע למי שרוצה לעבור תהליך של מיתוג, זה להפיק לוגו מתאים למוצר או לשירותים שלו.
הסיבה שבגללה לוגו הוא חלק מתהליך של מיתוג, דומה לסיבה שבגללה לכל מדינה יד דגל… דגל במובן זה הוא לוגו של כל מדינה הלא כך?
כאשר אדם חותם את שמו, הוא בעצם כותב את הלוגו שלו, אבל אם לסמוך על התוצאות שלוגו טוב עשוי לייצר עבור החברה אותה הוא מייצג, סביר להניח שחברת מיתוג תוכל להציע לכם לוגו מנצח.

איך בונים לוגו?

לוגו הוא סמל גרפי המורכב מויז'ואל גרפי ומינימום מילים. לעיתים הוא מכיל רק את שם החברה או העסק ולעיתים הוא מכיל גם איזה שהוא סלוגן נלווה. סלוגן בהחלט יכול להיות חלק מלוגו.
את הלוגו יש להתאים לעיסוק של הלקוח, לחברה שלו או לו כאדם אם למשל מדובר בקבלן בנייה. הוא צריך לוגו לחברת הבנייה שלו אבל אם הוא יזם הוא צריך גם לוגו לעצמו. כלומר- העיסוק שלך קובע את הלוגו שלך והוא חייב להתאים למקצוע שלך כאילו והוא חלק ממנו.

מהו לוגו נכון?

לוגו נכון הוא כזה שממיצג בגרפיקה ובויז'ואל שלו את ערכי המותג. למשל לאפל יש את התפוח שמלווה את כל מחשבי המקינטוש שלהם והם לא יחליפו את הלוגו הזה לעולם. היום הם גם לא צריכים לרשום אפל ליד הלוגו, כולם יודעים שזה הלוגו של אפל.
אם בוחרים בלוגו נכון, בשלב כלשהו של חיי המותג הלוגו יכול לתפקד לבד. כלומר- הוא מזוהה עם המותג וכמו במקרה של אפל, גם כאשר לא מופיע השם אנשים כבר ידעו לשייך את הלוגו הזה לחברה הנכונה. ככה זה מיתוג. מיתוג מנצח עובד ונשאר חקוק תמיד.

לוגו – חיבור מפתיע או זורם?

לוגו הוא עניין יצירתי לחלוטין והוא קשור לקריאטיביות וליכולת של המעצב הגרפי לבנות לוגו מנצח. יש היום הרבה לוגואים מנצחים בעולם שמעידים על כוחו של הלוגו בפיתוח ושימור מותג. אין ספק כי לוגו הוא חלק של מיתוג עסקי של המוצר.
המעצב הגרפי צריך להבריק ולייצר איזה שהוא סמל שמתחבר למה שהמוצר מייצג ומעבר לכך- למסרים שהוא מעביר כמוצר או שירות. לכן הלוגו הוא מעטפת המוצר, האדרת המפארת של מה שהוא כבר מותג בפני עצמו וכדי לקבל לוגו הוא חייב להיות כזה. לוגו בפני עצמו לא יוצר מותג אבל כל מותג אמיתי שיש לו ערך וייחוד בתחום שלו בהחלט ראוי לעיצוב לוגו מיוחד במינו.

מאמרים נוספים