אין ספק שאם לוגו אמור להיות בעל זיקה ישירה למה שהוא מייצג, הרי שאם נבקש לבחור לוגו לדור האינטרנט תהיה זו האות Y, וזה לא אקראי.
דור ה-Y הוא הדור שנולד לתוך המילניום הגלובלי. במקרה של ישראל זהו הדור שהוא כבר לא צבר כמו כולם ולכן הם גם מחוברים כמו כל העולם בעיקר לרשת.
לדור ה-Y יש עוד כל מיני מכנים משותפים אבל מאמר זה יעסוק בהרגליו של דור זה עפ"י מחקר שנעשה בצפון אמריקה. (מושג דור ה-Y אגב חדר לתודעה רק במאה ה-19 וה-20). עד אז לא היה דור הייתה קהילה, עם וכו'.
נולד להיות מחובר- מחקר!
המחקר נעשה ע"י יאהו וחברת בת בשם קראט אינטראקטיב מקבוצת קראט מצפון אמריקה, והוא תשאל 2,500 מרואיינים שהם דור האינטרנט הראשון, על הרגלי השימוש שלהם און ליין ואוף ליין וזה מה שהוא מצא.
- בני 13-24 גולשים באינטרנט כ-16.7 שעות. 13.7 מוקדשים להאזנה לרדיו ו- 7.7 הוא הזמן המוקדש לשיחות טלפון.
- רק 6 שעות מוקדשים לקריאת עיתונים, מגזינים וספרים.
- רוב הגולשים שרוכשים מוצרים ברשת קונים רק באתרים המציעים סליקה באינטרנט בצורה מאובטחת ובטוחה.
הקפיצה הזו של בני המילניום (ככה הם נקראים) עושה כאב ראש רציני למפרסמים ולנשי שיווק שטורחים על תהליך של מיתוג, בחירת לוגו, שם והשקה של מוצרים חדשים כאשר קשה להם מאוד להבין, לאן בעצם נושבת הרוח כאשר קהל היעד שלהם בני ה-13-24 הנ"ל מפזזים בין מדיה למדיה ולא זונחים אף אחת, אלא שהם אוכלים את כל העוגה וגם משאירים אותה שלמה. דור תזזיתי שאינו מסתפק במועט, נצלן של מדיות, מידע וכמה שיותר. כאשר חושבים על כתיבה שיווקית צריך לחשוב טוב טוב איך לכתוב כדי שהדור הזה יתחבר, כדי שהוא ירכש.
דור הלוגו והמותגים
הדור הזה שמדברים אליו, הדור המחובר לאינטרנט, הוא עפ"י המחקר הזה ודעותיהם של סוציולוגים שונים, הדור הכי שונה מכל מה שהכירה החברה עד היום. הם יותר מגוונים, משכילים, אמידים, סקרנים ויש להם מסתבר כמה תכונות טובות כמו מוסר עבודה, הישגיות אבל גם צניעות.
הדור הזה גם ילך על מותגים כי הוא רוצה את הכי טוב. הוא זה שבודק, משווה מחירים ועושה עסקאות. יש לו מודעות לכסף ולכלכלת חיים מעשית והוא יודע יפה מאוד מתי לצרוך משהו ולהרוויח הרבה כי הוא רוצה מיתוג, הוא אוהב מיתוג.
זה הדור שמחפש את הלוגו ואת המותג ולא הולך על פחות מזה. הם אלה שמחפשים את מגמות האונה ואחר כך חופרים ברשת כדי למצוא את העסקאות הכי כדאיות ולכן יותר ויותר חברות משקיעות במיתוג, עיצוב לוגו ותהליכי קידום – כדי להגיע בדיוק לדור הזה.