הזמנה היא הדרך להפיץ את הבשורה המשמחת לכל האורחים כך שיוכלו לשריין את התאריך המיועד ולהשתתף בשמחתכם. תהליך הפקת הזמנות לחתונה הוא אחד מהשלבים המרגשים בהכנות לחגיגה. זה הרגע בו המילים מעצבות מציאות והתכנית המיוחדת שלכם לאירוע יוצאת החוצה, לאוויר העולם.
חשוב להשקיע חשיבה יצירתית בעיצוב ההזמנה – מגיבוש הקונספט דרך עימוד הטקסט ועד הצבעוניות והאלמנטים הנבחרים. קומפוזיציה ויזואלית שתעביר את המסר ובו זמנית – תרגש את האורחים שמקבלים מכם את ההזמנה.
לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעצב הזמנה בלתי נשכחת ובהתאמה אישית:
גודל ההזמנה
ההחלטה הראשונה היא בחירת הגודל של ההזמנה, האם תרצו שההזמנה תהיה קומפקטית או גדולה יחסית, שהיא תיכנס למעטפה ומאיזו סוג. אם מחלקים את ההזמנות באופן אישי. הגודל יכול להוות יתרון כיוון שההזמנה גדולה ומרשימה, אך אם בכוונתכם לשגר את ההזמנה בדואר, יש לקחת בחשבון שמעטפות גדולות יהיו יקרות ממעטפות סטנדרטיות.
אם מקום האירוע מקצה לכם מעטפות עם הלוגו ללא עלות, חשוב שתמדדו מראש את גודל המעטפה ותבחרו הזמנה התואמת לגודל וגם לסוג המעטפה – אורכית או רוחבית.
הזמנה ואופי האירוע
ניתן לבחור עיצוב המתכתב ישירות עם הקונספט, אופי ומקום האירוע. למשל, הזמנה פרחונית לחתונה בניחוח כפרי בחיק הטבע, הזמנה עם תפאורה מהפנטת של ים לחתונה מול או על שפת הים, הזמנה בעיצוב נוצץ לחתונה אקסקלוסיבית, הזמנה בשיק נוסטלגי לאירוע בסגנון רטרו או וינטאג', צבעוניות דרמטית לאירוע ערב זוהר וכדומה.
טביעת חותם
רוצים לשלב פן אישי בעיצוב ההזמנה? כיום ניתן להטעין עיצובים שנבחרו מראש, כמו תמונות שלכם, הזוג המאושר, תמונת נוף אהוב, צילום שצילמתם במהלך חופשה רומנטית ואפילו תמונה של הצעת הנישואין או של טבעת האירוסין ולהפוך אותה לרקע של ההזמנה. כמו כן, ניתן לבחור פונט של כתב יד לניחוח פרסונאלי יותר ולחתום באופן אישי על כל הזמנה לאחר ההדפסה.
הזמנות אחידות או ייחודיות?
שיקול נוסף שיש לבחון בעת עיצוב הזמנות לחתונה הוא האם לעצב הזמנות שונות לכל קבוצת משתתפים – למשל, הזמנות מסוימות לקרובי משפחה, הזמנות בסגנון אחר לחברים, הזמנות בעיצוב שונה לעמיתים בעבודה וכדומה כך שתוכלו לשנות את העיצוב לפי המשתתפים.
הפונטים עושים הבדל
הסגנון של ההזמנה מושפע גם מהפונטים הנבחרים – אלה יכולים להיות גופנים רכים, זורמים או להפך, גופנים בעלי קווים ישרים וחדים דומיננטיים. ניתן להחליט גם על הגודל של כל גופן ולהבליט עמם פרטים חשובים – למשל, כותרת כמו "טלי ואורן מתחתנים" או "מוזמנים לאירוע בלתי נשכח" וגם לשלב בין גופנים שונים בהזמנה אחת ליצירת אפקט מעניין ורב גוני. בכל מקרה, שמרו על אווריריות בין שורות ואל תעמיסו טקסטים – הכיתוב צריך להיות קצר וקולע ובפריסה נעימה לעין.
עיצוב צד קדמי ועיצוב צד אחורי
לכל הזמנה יש שני צדדים, נסו לחשוב מה תכתבו ואיך תעצבו את הצד הקדמי ומה תכתבו בצד האחורי וכיצד תעצבו אותו. האם הצד הקדמי יכלול רק את שמותיהם או איזשהו טיזר או להפך, הצד הקדמי יכלול את כל הפרטים הרלוונטיים והאינפורמציה על האירוע, כולל מפת הגעה והצד האחורי ישאיר הנעה לפעולה – כמו: יש דברים ששווה לחכות להם או תמונה של לב כסמל לבאות וכדומה.
הדפסה איכותית
להדפסה יש השפעה רבה על העיצוב, כיוון שאם ההדפסה לא איכותית, הרי שכל המאמץ שהשקעתם בעיצוב ההזמנה עלול לרדת לטמיון. בדקו שהתוצאה הסופית לשביעות רצונכם ובחרו מראש מקום שמציע הדפסה מקצועית לפני סוג הנייר הנבחר. כמו כן, שימו לב שיש ניירות מיוחדים, בעלי מרקם מעניין או קשיחות ששומרת על עמידות ההזמנה ופעמים רבות שווה לשדרג את הנייר של ההזמנה לנייר עבה ומרשים יותר.
כמות ההזמנות
חשבו מראש כמה מוזמנים והחליטו אם לכל משפחה תעניקו הזמנה לחתונה אחת כללית או הזמנה אישית לכל אחד מבני המשפחה וכך גם למקום העבודה, שכנים וכדומה. אם אתם מזמינים הזמנות זמן רב יחסית לפני מועד האירוע, כדאי להזמין יותר ממספר האורחים הנוכחי למקרה שתרצו להוסיף אורחים בהמשך או שהזמנות ילכו לאיבוד וכדומה.
שימו לב שרוב האתרים ובתי הדפוס דורשים כמות מינימלית כך שהמחיר מראש הוא לכמות של מינימום הזמנות, תלוי בבית הדפוס, האתר או בית העיצוב.
כמה זה עולה לכם
בדקומה משפיע על עלות ההזמנה – למשל, סוג הנייר (כרומו, פנינה), גודל ההזמנה, בחירה בעיצובים יקרים יותר מאחרים ובדקו אם העלות הסופית מתאימה לתקציב שקבעתם להוצאות על הזמנות. היום ניתן בסכומים סבירים לחלוטין לעצב הזמנות לתפארת.