אין צל צילו של ספק כי עבור בית העסק – אחד הכלים שהכי חשובים הוא המיתוג העסקי. למעשה, המיתוג הוא הקטר של ככל רכבת השיווק שתבוא בהמשך, משום שאם היא תעצור (למשל כי לא תוכלו לכתוב או לעבוד בעסק) התבוננות בלוגו שלכם לבדה תעשה את העבודה ותניע את העסק קדימה. זה לא פתרון תמידי אבל לימים בהם לא יכולים לעבוד זה פשוט מצוין. מה עוד צריך בתשתית מיתוג פרט ללוגו? ג'ינגלים, משפטים חכמים להנעה למכירה, משפטים שיבהירו כי העסק שלכם ייחודי לעומת המתחרים וכד'. הכל צריך להיות מנוסח בקצרה ובתמציתיות. השילוב בין הלוגו הוויזואלי למשפטים התמציתיים יאפשר לאנשים להכיר אתכם לפני שהם קראו חומרים שלכם, לדעת במי מדובר והאם הכיוון עבורם הוא בית העסק שלכם.
יצירת לוגו חכמה במקצועיות
את עיצוב הלוגו טוב תעשו אם תפנו לחברות העוסקות בגרפיקה ובמיתוג. מה שאתם צריכים לקבל הוא מוצר מוגמר המאפשר לכם לצאת לדרך עצמאית ללא עוררין. ניתן ליצור לוגו באמצעות אייקון שברור מהו ולמה הוא מכוון: כלי עבודה, כלי נגינה, מוצר שאתם מוכרים והמראה שלו קליט, וכד'. עם האייקון ניתן לשלב מסר כתוב, למשל ג'ינגל או שם הפירמה שלכם. ניתן לבסס את שם הפירמה לבדו ללא אייקון תוך שימוש בפונטים מקוריים שנוצרו בפוטושופ במיוחד עבורכם, בצירוף איזשהו ג'ינגל או משפט הנעה לפעולה: "הטובים בתחום", "הראשונים בישראל", וכד'.
יצירת משפטי מיתוג מנצחים
תשתית מיתוג מנצחת מתבססת, איך לא, על משפטים כתובים ממתגים. מה שאנו ממליצים לכם לעשות הוא לבחור רצף משפטים שיאפשר לכם לחשוף את עצמכם לקהלים ולהבהיר להם מי אתם. לדוגמה, "הטובים ביותר בתחום X", "המקצוענים: עובדים בשבילכם", "בואו לחוות שירות באווירה כפרית אותנטית" הם רק חלק מהמשפטים הממתגים שניתן להיעזר בהם. חלקם מתבססים על אנכרוניזם תעסוקתי, חלקם על מיקומו הפיזי של העסק וחלקם על רמת העבודה המקצועית בו. בדרך זו המתבונן יודע במי מדובר וזה יניע אותו להקליק על המודעה שהוא רואה ולנסות להכיר אתכם.
שימוש מעשי בכלי המיתוג שנלמדו
את כלי המיתוג שנלמדו כאן, הן הכתובים והן הוויזואליים, ניתן ליישם בפייסבוק באמצעות מודעות ממומנות, באינסטגרם באמצעות מודעות ממומנות, בגוגל אדוורדס, בגוגל אדסנס על גבי סרטוני יו טיוב ועוד. באמצעות בימות אלו ניתן למנף את המיתוג שלכם וליידע את עצמכם ברבים לפני שתתחילו פרויקטים שיווקיים עם מאמרים, טיפים, מתנות, E-books, וכל סוג אחר של חומר כתוב.