לכל אדם יש בחייו בערך עסק אחד מכסימום שניים נאמר אבל אין מישהו כמו קולין גרסינג רק בן 29 מניו אורלינס, שהקים 52 עסקים בשנה אחת, בפרויקט בשם זה "52 עסקים" , כאשר 87% מהם ממשיכים לפעול.
מלבד זה שהוא יזם הוא גם שימש יועץ לארגונים ללא כוונות רווח ולחברות סטארטאפ.
בין החברות שהוא הקים: קורס הישרדות למבוגרים, אפליקציית משימות בשם MEUSU ומלכ"ר שרוצה ללמד בני נוער בסיכון כיצד לפתח מודל להקמת סטארטאפ.
27% מהעסקים שהקים גייסו עובדים חדשים ובכוונת השאר גם לעשות זאת.
הפרויקט המשתלם ביותר של גרסינג הוא פרויקט שמוכר תחפושת של כריש…
אין ספר שללא מיתוג עסקי לפרויקט כולו, הם לא היו מצליחים להמריא.
מתחילים במיתוג עסקי ועוברים לפרסום
אין עסק שיכול להמריא ובוודאי לא במציאות של היום כך מעצמו. מיתוג עסקי מתחייב מהמציאות בה יש היום שפע של מוצרים ושירותים דומים. כיום יש מאות חברות של בניית אתרים וכדאי לבדוק טוב לפני שפונים לאחת מהן. כך גם לגבי מיתוג עסקי.
אם בעבר היה במקרר הפיצות רק מותג אחד של פיצה היום יש חמישה וזה אומר שצריך לעשות משהו כדי לקנות את ליבו של הצרכן.
נייקי מתחרים באדידס והם בדיאדורה שמתחרה עם עוד איזה מותג וכולם עברו מיתוג עסקי ובכל זאת הם בתחרות.
מיתוג עסקי אף פעם לא נגמר
מיתוג עסקי זה תהליך שאף פעם לא נגמר. בכל שלב בחייו עסק חייב לעשות מיתוג. בתקופה החמה שלו, מול מתחרים, בתמחור מחדש, במעבר של מקום, בניית אתרים, בקמפיין פרסום. זה תהליך שאף פעם לא נגמר.
אחד מהעסקים הגדולים שלנו הוא פרופסור קוסאשווילי וגדול מאוד בניתוחי מפרק. תהליך המיתוג שלו התחיל ועדיין מתקיים ככל שהעסק גודל וגודל.
יחסי ציבור למשל הם חלק גדול מתהליך של מיתוג עסקי . היום זה נעשה גם ברשת אבל זה מתרחש גם אוף ליין. אין חברה שמכבדת את עצמה ולא רוצה שיכתבו עליה או ידברו עליה כל הזמן בתקשורת וזה חלק ממיתוג עסקים.
מהי המטרה של מיתוג עסקי?
כדי שחברה תעשה תהליך של מיתוג, היא חייבת להחליט מראש מהן מטרות המיתוג שלה. זה יכול להיות רק חשיפה ראשונה לקהל היעד, הצגת מוצרים חדשים, בניית מועדון לקוחות או קמפיין שיווקי. ככל שהמטרות ברורות כך הופך תהליך המיתוג לחלק, נכון ומדויק.