מערכת CRM היא יישום תוכנה המסייע לעסקים לנהל קשרי לקוחות. הוא משמש למעקב ולניתוח אינטראקציות עם לקוחות, לקוחות פוטנציאליים ושותפים.
חשוב לציין תוכנת CRM מומלצת אינן מיועדות לכל עסק. לדוגמה, אם החברה שלך מוכרת מוצרים או מציעה שירותים במקום מוצרים, ייתכן שלא תזדקק למערכת CRM. אם אתה מוכר מוצרים,
ייתכן שתרצה לשקול אחת מהאפשרויות הבאות:
-כוח מכירות
-זוהו
-HubSpot
השימוש במערכת CRM אינו גודל אחד מתאים לכולם. זה כלי שיכול לעזור במובנים רבים, אבל יש לו גם מגבלות. סוג העסק וגודל החברה יכתיבו איזו מערכת CRM תהיה הטובה ביותר.
מערכת CRM יכולה לסייע בשירות לקוחות, מכירות, שיווק וניהול. עסק קטן כמו מסעדה עשוי למצוא את זה שימושי עבור שירות לקוחות ומכירות בעוד שחברה גדולה כמו אמזון עשויה למצוא את זה שימושי עבור שירות לקוחות, שיווק וניהול.
מערכת CRM מספקת לחברה דרך לנהל את הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלה. זוהי מערכת שיש לה את היכולת לאסוף נתונים על כל האינטראקציות שיש ללקוח עם החברה, ולהיות מסוגל לעקוב אחריהם. מערכת CRM יכולה לעזור לחברות לקבל החלטות טובות יותר על ידי מתן תובנות לגבי מה הלקוחות שלהן רוצים וצריכים.
ההחלטה אם להשתמש או לא להשתמש במערכת CRM תלויה במידה רבה בכמות המידע שאתה צריך על הלקוחות או הלקוחות שלך כדי לנהל קמפיין שיווקי יעיל. אם אתה מנהל עסק שזקוק לנתונים מפורטים על הלקוחות שלו, אז זה יהיה מועיל עבורך להשקיע בתוכנת CRM כי היא תיתן לך את המידע שאתה צריך.
מערכת ניהול קשרי לקוחות היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות. זהו כלי שעוזר לך לנהל טוב יותר את אנשי הקשר, הלידים והלקוחות שלך.
כדאי להשתמש במערכת CRM כאשר אתה רוצה לעקוב אחר הלידים והלקוחות שלך במקום אחד. כך יהיה קל יותר לראות מי פנה אליכם בעבר, מה הוא רוצה, מה תחומי העניין שלו וכו'.
מערכת CRM היא סוג של תוכנה שנועדה לעקוב ולנהל קשרי לקוחות. ניתן להשתמש בו במגוון דרכים, החל ממעקב אחר לידים וניהול אנשי קשר ועד להפקת דוחות על קמפיינים שיווקיים.
על מנת להחליט אם אתה זקוק למערכת CRM או לא,
עליך לשאול את עצמך את השאלות הבאות:
– מהו המודל העסקי של החברה שלך?
– יש לך מספר רב של לקוחות?
– האם יש לך הרבה מחלקות/צוותים שונים בחברה שלך?
אם התשובה חיובית לאחת מהשאלות הללו אז אולי כדאי להשקיע במערכת CRM.
מערכת CRM היא לא רק כלי שעוזר לך לנהל את קשרי הלקוחות שלך. ניתן להשתמש בו כדי לשפר את היעילות של הפעילות העסקית שלך, להפוך משימות לאוטומטיות ולספק תובנות לגבי העסק שלך.
המפתח הוא למצוא את ה-CRM המתאים לצרכי החברה שלך. ישנם סוגים רבים ושונים של CRM בשוק כיום, עם דרגות שונות של מורכבות ועלות. הדרך הטובה ביותר להבין איזה מהם יעבוד הכי טוב עבורך היא להשוות אותם זה לצד זה ולראות אילו תכונות חשובות לצרכי החברה שלך.