עיצוב לוגו הוא חלק מעולמו של המעצב הגרפי. הוא בא לספק ויז'ואל ושימושיות למוצרים וירטואליים כמו אתר אינטרנט, ובעולם האמיתי הוא אחראי על עיצוב ניירת, כרטיסי ביקור, קטלוגים ועוד.
השימוש בקטלוגים יש לומר, עדיין נעשה הרבה מאוד בפרינט אם כי יש היום גם קטלוגים און ליין.
החשיבות של קטלוג לחברה שיש לה משפחות מוצרים, עוזר לחברה לחשוף את המוצרים שלה וללקוחות- לבחור מתוכם את מה שמתאים להם.
קטלוגים מאז ומעולם שימשו אמצעי עזר להפצת מידע ונתונים על מוצרים. יש לציין כי התחליף הכי דומה לקטלוגים בעולם האון ליין הוא אתרי חנויות מקוונות.
חנויות מקוונות!
במידה רבה מחליפות חנויות מקוונות את תפקידו של הקטלוג. דפדוף באתר שמציג מוצרים שונים עם נתונים על כל מוצר, כמוהו כעיון בקטלוג. נגיד אתם מחפשים מתנות לראש השנה לעובדים, מה יותר טוב מלראות מה המוצר או כרטיס ההטבות נותן לכם.
היום כמובן הכול יותר קל. לא צריך להגיע פיזית לחנות כדי לרכוש מוצר, הקטלוג הוא החנות המקוונת עצמה והדפדוף בה דומה לדפדוף במציאות.
היום לא חייבים ממש להריח את הכרום ולהרגיש את הדף, כל מוצר מוצג מזוויות שונות, עם כל הפרטים כולל את הלוגו שמהווה את החתימה על האיכות שלו.
עיצוב לוגו יש להדגיש כמוהו כחתימה על איכות ולכן ומשום כך למותגים תמיד יהיה לוגו.
עיצוב לוגו בעידן האינטרנט!
מעצבים גרפיים עובדים בדרך כלל מהראש אבל גם מהרגש. כאשר הם ניגשים לעיצוב לוגו, מה שמשתתף בזה מלבד הגרפיקה זה גם העולם הפנימי שלהם. ככל שהוא עשיר יותר, כך הלוגו יהיה מעניין יותר. יש הגורסים כי עיצוב לוגו צריך להיות קצר, זכיר וקליט אבל זו לא חייבת להיות הנוסחה המנצחת. עיצוב לוגו ראשית צריך להתאים למה שהוא מייצג. אם הוא גם קצר וקליט זה רק מוסיף לו אבל הוא ראשית צריך לייצג בכבוד את המוצר לשמו הוא עוצב.
יש מעצבים גרפיים שעוברים על עיצוב לוגו של מוצרים דומים למוצר שהם צריכים לעצב כדי להבין איזה לוגואים יש בשוק וחלילה לא לעשות משהו שהוא יותר מדי דומה ללוגו אחר.
בודקים את הלוגו ברשת!
כניסה לרשת ובחינת מוצרים דומים יהפכו את החיפוש לקל מתמיד. היום הכול שקוף. נכנסים ובודקים איזה לוגואים יש למתחרים, בודקים גם מה יש בחו"ל, כי הדבר האחרון שמעצב גרפי רוצה זה לעצב לוגו שמישהו אחר לפניו כבר עיצב וכיום כאשר ניתן לראות הכל כאשר מריצים חיפוש בגוגל -לוגואים רבים מופיעים בכל מקום, פרסום בגוגל עובד – גם שזה נוגע ללוגואים.
נכון הוא שעולמו הפנימי של כל מעצב שונה משל עוד מעצב ולכן אין סיכוי שמישהו יעצב לוגו כמו מישהו אחר, אבל בעולם בו מתקיימים גם חוקי הגרפיקה אף פעם אי אפשר לדעת מה מוביל למה ולכן, בדיקה ברשת של לוגואים שונים אמורה לתת את התשובה החד משמעית- האם הלוגו הזה מקורי או שמישהו לפניכם כבר חשב על זה.