לוגו טוב הוא סוג של יצירה והשראה, כך גורסים מומחי המיתוג של חברת לוגו לוגו, שעסוקים בימים אלה ביצירת לוגואים חדשים לחברות שרוצות להיות זכירות, עם לוגו קליט ורצוי חכם.
אם נשאל את מומחי חברת לוגו לוגו, מהו הדבר החשוב ביותר שצריך להיות בלוגו הם יגידו: מקוריות, ואחר כך יסבירו כי מקוריות לא מספיקה, למה זה? כל זאת בהמשך המאמר.
"לוגו הוא אסוציאציה, של קשר וחיבור למותג כהרף עין".
אם נבחן את הלוגואים הכי מצליחים בעולם, נראה כי נוסטלגיה, השראה והברקה הם אלה שעיצבו אותם. יש הרבה מאוד מעצבים גרפיים, אבל כשאתם רוצים לעצב את הלוגו שלכם, אתם צריכים מישהו שיש לו מה שנקרא בעברית "ראש מגניב וגאוני". בחברת לוגו לוגו יושבים כמה כאלה ויוצרים את הלוגואים החדשים שמציגים מעוף, חדשנות, אסתטיקה ומקוריות. עידן חדש של לוגואים מרשימים שנוצרו בהרף עין… עיצוב לוגו כמו שצריך! עיצוב לוגו מותאם אישית שיעזור בכל תהליך פרסומי כזה או אחר, בין אם זה קידום בגוגל, קידום בפייסבוק או בכל צורה אחרת. עיצוב לוגו שנשאר ועושה הרבה מעבר.
הסיפורים שמאחורי עיצוב לוגו!
כדי ליצור לוגו מעולה צריך השראה. מהסיפור מאחורי עיצוב לוגו של אפל אפשר להבין איך עובד מוח של מעצב גרפי שטבע את אחד הלוגואים הכי מפורסמים בעולם.
רוב יאנוב הוא זה שאחראי על לוגו זה, סיפר תמיד על הרגע בו הוא אחרי שקנה מלא תפוחים וניסה לצייר אותם בכל מיני גרסאות, הוא הבין כי ביס מתפוח הוא Bite והמונח Byte מעולם המחשבים נשמע אותו דבר ואולי יש כאן איזה חוכמת המונים שהתבררה כהברקה.
קשה להגיד שכל מעצב גרפי היה הולך על זה. זה כמו שחייבים לומר שנוף של כל צייר הוא הנוף הפנימי שלו, ומנעד האסוציאציות שעברו לרוב יאנוב בראש, הן מגוון האסוציאציות של עולמו התרבותי ולכן לא כל אחד היה חושב על ביס. להיפך, זה עלול היה להיתפס כמשהו לא כל כך אסתטי אבל תראו לאך הגיע הביס הזה…
טויוטה- פעם יצרנית מכונות תפירה!
אם מביטים טוב בלוגו של חברת המכוניות היפנית טויוטה, אפשר לחשוב שחברו להם יחד שתי האותיות O שבשם, והפכו ללוגו מרשים מאוד. אבל אם לא נסביר איך בנוי הלוגו של טויוטה ומדוע נבנה כך, איש לא יצליח לנחש מה עומד מאחורי עיצוב לוגו שכזה.
בעבר הייתה חברת טויוטה חברה לייצור מכונות תפירה, ואם תתבוננו טוב בלוגו תשכילו למצוא את "הקוף" של המחט (העיגול הצר הקדמי) אליו מושחל לא פחות ולא יותר אלא חוט, רמז וסמל להיסטוריה של החברה. עיצוב לוגו עם נגיעה היסטורית זה תמיד דבר חיובי.
האם ידעתם שמפעל BMW נמצא בבווריה?
ההיסטוריה של BMW לפני ייצור ג'יפים שחורים, הייתה בתחום התעופה. גם היא ביקשה לשמר משהו מההיסטוריה הזו (לאנשים יש חיבה ונוסטלגיה לעבר של החברה שלהם מסתבר), ולכן אף על פי שרבים סוברים כי בגלל ההתעסקות שלה בעבר בתחום התעופה יש ללוגו שלה צבעים של כחול ולבן ואם מסתכלים טוב אפשר להבחין גם בפרופלור, טוב לגלות שלא מזמן התייחסה החברה לעניין של אותו לוגו על כל השמועות שרודפות אותו והודיעה בפשטות, כי אלה הם צבעי הדגל של בווריה שם נמצא המפעל. כל כך פשוט וממש לא בשמיים…
מחפש חברה מעולה לבניית אתרים? כנס>>> בניית אתרים
מחפש חברה מעולה למיתוג עסקים? כנס>>> מיתוג עסקי