אם סוקרים את השינויים שעוברים על בעלי מקצועות בעידן האינטרנט, הרי שהמרוויחים העיקריים בין השאר הם עורכי הדין שעד לפני כמה שנים אסור להם בכלל היה לפרסם את עצמם, והיום לא רק שהם יכולים ועושים את זה, הם גם מחפשים דרכים יצירתיות לבלוט ברשת וזה בהחלט מתבקש.
מפאת איסור הפרסום שחל בעבר על עורכי הדין, בדרך כלל הם נזקקו לפרסום מפה לאוזן כדי להגיע ללקוחות וככה זה עבד. נתון נוסף שיש להתייחס אליו הוא השינוי שחל בעשורים האחרונים במוסדות להשכלה גבוהה והיום אפשר ללמוד עריכת דין לא רק באוניברסיטאות אלא במכללות רבות. חמש שנים ואתם עורכי דין ויש לכם עבודה כי זה מקצוע שלא נח ולא שוקט על שמריו.
נכון לשנת 2015 יש במדינת ישראל 56,750 עורכי דין, כאשר בבחינות הלשכה לשנת 2015 נכשלו 40.3% וזה בעיקר מעיד על הדלת הפרוצה של המכללות בקבלת סטודנטים.
כל מי שקצת מבין בתחום יודע שיש הבדל בין רופא שסיים לימודים באוניברסיטה בירושלים לבין רופא שסיים לימודים בהונגריה, ולכן יש גם הבדל גדול בין משפטן מאוניברסיטת בן גוריון למכללה כלשהי בקרית אונו.
את ההבדלים הללו שאמורים לעזור ללקוחות פוטנציאליים לבחור עורכי דין מהשורה הראשונה, יש לבטא בנוכחות עורכי הדין ברשת גם באתר, גם בתכנים, וכמובן עיצוב לוגו מותאם.
לוגו זה חותמת איכות של עורך דין!
לוגו או סמליל בעברית הוא עוד כלי למתג איש מקצוע מומחה או בכיר בתחומו. העובדה שיש לו לוגו מעידה עליו, מבדלת אותו מגדירה אותו ומעבירה מסרים סמויים חשובים לעין ערוך מבחינת מיתוג: זה אחר, שונה, איכותי, הוא מומחה, הוא מצטיין וכל זה יבוא לידי ביטוי בעיצוב הלוגו שאמור להופיע גם בפרסומים של עורך הדין, גם בניירת שלו, כרטיסי הביקור, באתר ועוד.
היום יותר מתמיד חשופים עורכי הדין לאלפי גולשים שמחפשים גם עורך דין. בין הדברים החשובים שהם חייבים לעשות ברשת, זה גם להצטייד בלוגו כי לוגו זה מיתוג!
יש אתרי עורכי דין שמבריחים לקוחות!
רבים מעורכי הדין זוקפים לטובתם תקדימים, ניצחונות בבתי משפט, רשימת לקוחות ארוכה ועוד. אתר האינטרנט שלהם חייב להציג אותם באופן משכנע ויש לומר אף -מזמין. אם בעבר לעורכי הדין אסור היה לפרסם את עצמם, יש לומר כי גם היום דרך הפרסום שלהם חייבת להיות מאוד מקצועית והולמת את התחום. כאשר חושבים על שיווק בגוגל לאתר של עורכי דין, אי אפשר לבנות אתר לעורך דין כמו שבונים אתר למסעדה, ההבדל הוא גדול הן בגישה, בויז'ואל ובקונספט של האתר. הרשת סובלת כל מיני אתרים, ויש אתרים של עורכי דין מאוד לא מתקדמים, קשים לניווט, נעדרי תכנים מעניינים ומאוד לא משכנעים, מה שגורם להרבה מאוד גולשים לברוח מהם ולצאת לאתרים אחרים.
רשת האינטרנט היא הזדמנות פז עבור עורכי דין לנצל את הכלים הטכנולוגיים שיש היום לחברת מיתוג מקצועית, לא רק לשם עיצוב לוגו אלא למיתוג, בניית ועיצוב אתר ועוד, מה שאמור לגרום לגולשים להגיע אליהם ולהפוך ללקוחות.