עיצוב לוגו נעשה בהשראה, ביכולת וביצירתיות!

עיצוב לוגוכיום כאשר מדברים על עיצוב לוגו מדברים על החברות הגדולות ביותר בשוק שמשפיעות על הצרכן כבר עוד לפני פעולת הרכישה, אבל אם נביט סביבנו, עוד לפני שהחברה הפכה לחברה יצרנית, ושמוצרי הצריכה שלנו נשאו לוגו, היו פה פעם רק סמלים דתיים שייצגו דעות, אמונה, דת ועוד.

סמלים או בעגה המקצועית: עיצוב לוגו כזה או אחר נבע משימוש בסמלים עתיקים שנמצאו על מערות או שרידים ארכיאולוגיים ואשר מאחוריהם הייתה משמעות שהפכה לעדכנית גם בזמן השימוש בסמלים העתיקים וכאשר משתמשים בסמלים בתהליך שיווק בגוגל או כל אמצעי שיווק אחר. יש להשתמש בהם בחוכמה ובעיקר..ביעילות!

אם מביטים על הסמלים הללו, מגלים לא מעט יצירתיות, מעוף והשראה שנובעת מידע דתי ואמונה. אם נביט על לוגואים שמומחי המיתוג של חברת לוגו לוגו עושים היום, יש לומר כי מעבר לטכנולוגיה וליכולת הביצועית, הרי שדרכו של כל לוגו שמצא את עצמו על קיר במערה או בשלט חוצות בניו יורק נעשה כנראה מאותו מקום של מי שעיצב אותו. כך זה עיצוב לוגו. זהו המקום הפנימי, שמייצר השראה שמעצבת לוגואים שמי שעיצב אותם מאמין במה שעומד מאחוריהם.

איך הפך הצלב של בני הסנסקריט לצלב קרס?

צלב הקרס הידוע לשמצה, שימש כלוגו המפלגה הנאצית אבל בגלגול המקורי שלו הוא בכלל מאותיות המילה SWASTIKA (בסנסרקיט) שמשמעותה "הכל טוב". צלב בעל ארבע זרועות עם קצוות כפופים לימין.

הצלב הזה בלי תופסת "הקרס" שהפך לסמלה של המפלגה הנאצית הוא סמל קדום ברחבי העולם ובעיקר בהודו. הוא ייצג שפע, ברכה, רווחה ומזל טוב ועד היום משתמשים בו ההודים באדריכלות, דקורציה, תכשיטים ועוד ויש לו גם תפקיד חשוב באירועים שמחים כמו למשל חתונות ופסטיבלים.

בגלל השימוש של המפלגה הנאצית בצלב הזה, ירדה קרנו וגם האהדה אליו, כי מי רוצה להאמין בסמל שמאחוריו הייתה השמדה קונסיסטנטית של 6 מיליון בני העם היהודי הי"ד.

אבל את הצלב הזה קשה להוציא מההודים, כמו שקשה להאכיל אותם בבשר, כי משמעותו של הצלב טבועה עמוק באסתטיקה ובסמלי התרבות. להודים, נדגיש גם לא היה שום קשר לנאציזם, כך שאין להם שום בעיה להמשיך ולהשתמש בצלב הקרס על המשמעויות האתניות שהם מייחסים לו.

הכוכב והסהר- לוגו דגלי מדינות מוסלמיות!

למרות שהאיסלאם מאמין באל אחד, סמל הכוכב והסהר שמקורם דווקא באמונה של ריבוי האלוהות, נוכחים בהרבה מאוד דגלים של מדינות מוסלמיות כמו למשל פקיסטן וטורקיה והפך גם לסמל בעל משמעות דתית ומוסלמית.

הוא לרוב יופיע בצבעים שחור ולבן וגם אדום או ירוק משום שבזמן הקדום הוא עוצב על דגליהם של שושלות מוסלמיות. לצבע הירוק למשל יש משמעות מיוחדת באסלם ויש כאלה שחושבים שהגלימה של מוחמד הייתה בצבע ירוק. דעאש למשל בחרו בצבעים שחור ולבן ולא סתם, הם קישטו את דגליהם של אומות עבר.

מה זה פנטגרם הפוך- לוגו הכת השחורה!

לכל כת או ארגון יש סמל שמייצג את האמונה שלהם, כמו שלכל חברה יש לוגו, וגם הסמל של הכת או הארגון צריך לבטא מה שלוגו אמור לבטא. אפשר להגיע שכמו תהליך של בחירה של עיצוב לוגו לעסק נוגע במטרה, בחזון שלו, כל עיצוב לסמל, כת וכדומה מגיע מאותו מקום של חיבור לאמונה אם זה של מוצר צריכה או דעה, זה לא משנה.

כת השטן למשל משתמשת בפנטגרם, כוכב בעל חמישה קודקודים כסמל שלה אבל מה, היא הפכה אותו כלומר, הוא מוצג הפוך ולא סתם. כל סמל הפוך מייצג מרד וזה בדיוק מה שכת השטן רוצה להגיד. שהיא מורדת.

לוגו עושה בכל תהליכי הפרסום השונים ומחזק את המעמד של העסק או השירות באמצעות מיתוג חכם שמנצח שקולע בול למטרות הלקוח – כאשר משקיעים בלוגו משקיעים בחברה. כל מה שנותר זה..להתחיל!

מאמרים נוספים