עד כמה חשוב ליצור לוגו עסקי?
אם זו הפעם הראשונה שאתם יוצרים עיצוב לוגו עסקי וודאי התייעצתם כבר עם כמה חברים ואנשי מקצוע מהתחום וסביר מאד להניח שלפחות אחד מהם אמר לכם שלא בטוח שצריך לוגו עסקי, בטח שלא אם מדובר בעסק קטן עם תקציב מצומצם. האמת היא שההפך הגמור הוא הנכון, לוגו עסקי הוא בגדר חובה, במיוחד עבור עסקים קטנים, מכיוון שהוא ממלא תפקיד חשוב ביותר ביצירת הזהות העסקית שלכם. לוגו עסקי שעשוי כמו שצריך יכול לקחת עסק של פרילאנס אחד ולייצר לו תדמית של חברה, לוגו איכותי יכול לקחת יוזמה בתחילת דרכה ולתת לה מראה וותיק ותחושה של אמינות. בידי איש המקצוע הנכון, לוגו עסקי יכול להיות כל מה שאתם צרכים שיהיה.
האם בחירת לוגו עסקי שגוי יכולה לפגוע בעסק?
התשובה היא חד משמעית- כן. כאשר הסיכון לנזק תדמיתי הולך וגובר ככל שהסיפור שמאחורי התדמית רחוק ממה שקורה באמת. לוגו שנוצר בעיקר בהסתמך על מה שהלקוח רוצה לשמוע ולא על האישיות האוטנטית של העסק, השירותים שהוא מספק והייחודיות שלו עלול בסופו של דבר למוטט את האמון במותג כולו. נזק דומה עלול להיווצר מיצירת לוגו עסקי "יפה" בלי תכנון או הבנה ממשית של המסר השיווקי, או לחילופין משימוש בלוגו עם מראה שונה ולא עקבי או עם אלמנטים וויזואליים אחרים שלא מחמיאים ללוגו.
עד כמה חשוב הרושם הראשוני?
ההחלטה להשתמש בשירות או במוצר כלשהו נעשית באופן כמעט מיידי לחשיפה הראשונית. ההחלטה עצמה מבוססת על המילים והמרכיבים הוויזואליים שמלווים את חומרי השיווק, על אופן הצגתם על ידי בעל העסק או השרות ועל ניסיון העבר של אותו לקוח. לפיכך ניתן לקבוע שלפחות שליש מהמשקל נופל על הרושם הראשוני של הגראפיקה ובכלל זה גם הלוגו העסקי.
מה הלקוח יכול לעשות על מנת להגביר את הסיכויים לקבל לוגו עסקי מתאים ואיכותי?
ישנם כמה דברים שאפשר לעשות. הראשון הוא באמת להשקיע זמן ומחשבה בבניית הזהות, והמיתוג העסקי – בכדי ליצור עיצוב נכון לעסק שלכם אתם חייבים לדעת מה האמירה, התדמית שאתם רוצים לשדר לעולם. דבר נוסף שאפשר לעשות בכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם היא לבנות "קבוצת מיקוד" המורכבת מהלקוחות הטובים ביותר שלכם ולקוחות פוטנציאלים ולהריץ את הקיצות השונות אצל אותה קבוצה לקבלת משוב רלוונטי.
מה נחשב למחיר טוב עבור לוגו עסקי?
התשובה במקרה הזה לא יכולה להיות יותר פשוטה. אם זה נראה יותר מידי טוב מכדי להיות אמיתי, סביר מאד להניח שזה באמת לא אמיתי. שירותי עיצוב שמציעים את עצמם במחירי ריצפה לעולם לא ישיגו לכם את אותו לוגו עסקי שתקבלו אצל שירות עיצוב מקצועי ומנוסה. את הפירות של לוגו טוב תקטפו שנים אחרי יצירתו בעוד שאת הלוגו הזול תאלצו להחליף כשהוא לא יעבוד לשביעות רצונכם או כשתתחלף האופנה עליו הוא מבוסס.
לוגו עסקי עוזר לתהליך קידום המותג גם בעסק. מעוניינים לדעת עוד? >> קידום בפייסבוק