רוצים להשקיע בקידום אתרים אך לא יודעים מאיפה להתחיל? המאמר הזה הוא עבורכם
קידום אתרים היא ללא ספק מטכניקות הפרסום המובילות בעולם הפרסום הדיגיטלי. אם גם אתם רוצים להופיע ראשונים או בין התוצאות הראשונות בגוגל תצטרכו להשקיע בטכניקת פרסום זו, בין אם לבצע פעולות שונות בעצמכם ובין אם לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית. ידע הוא כוח בכל תחום בחיים וכך גם בכל הקשור ל- קידום אורגני בגוגל – ביצוע פעולות שונות, מחוסר ידע, עשויות להוביל אתכם לענישה במקום להתקדמות בגוגל. לכן בין אם אתם רוצים לבצע את הקידום של האתר שלכם בעצמכם ולחסוך את עלויות חברת הקידום ובין אם אתם רוצים ללמוד יותר לפני שכירת השירותים של חברה כזו – כדאי יהיה לקרוא מאמר זה כדי ללמוד מעט יותר בנושא.
#1 – אפיון העסק וקהל היעד, בניית אסטרטגיה לקידום:
הדבר הראשון שעושים בחברת קידום האתרים מסה מדיה https://www.masamedia.co.il/ הוא פגישת היכרות עם לקוחות החברה, בין אם בזום או פגישה פיזית לנוחיות הלקוח, כאשר בפגישה זו מאפיינים תחילה את העסק. נשמע נדוש? נשמע מיותר? נשמע בסיסי ומובן מאליו? אין לכם מושג כמה זה חשוב לצורך בניית אסטרטגיית קידום מנצחת, מחקר מילות המפתח ובניית אסטרטגיית תוכן נכונה ובכלל לקמפיין קידום מוצלח שמביא תוצאות. אתם לא רוצים לזרוק את הכסף שלכם לפח ולכן השלב הראשון יהיה לאפיין את העסק, קהל היעד שלכם, היכן הוא נמצא באינטרנט, כיצד ניתן להגיע אליו ועוד.
#2 – מחקר מילות מפתח ובניית אסטרטגיית תוכן:
השלב הבא יהיה לבצע מחקר מילות מפתח, בהתבסס על האפיון בשלב הקודם. נעשה שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת למצוא מילות מפתח פוטנציאליות לקידום, נעמיק ונחפש ביטויים נוספים רלוונטיים לקידום ונוודא שיש להם נפח חיפושים סביר, נמדוד את התחרות הצפויה ונתחיל לבנות אסטרטגיית תוכן. באסטרטגיית התוכן נבחן אילו תכנים הבאים כדאי יהיה לכתוב ולהעלות לאתר, איזה ביטוי מייצג כל עמוד באתר המקודם, איך לסדר את התוכן מבחינה היררכית בתפריטים באתר ועוד.
#3 – אופטימיזציה לאתר והעלאת תכנים:
השלב הבא יהיה לבצע אופטימיזציה לאתר, כלומר התאמות שונות לתוכן הקיים באתר כדי שיתאים גם למנועי החיפוש. שלב האופטימיזציה כולל גם שיפור מבנה האתר, התפריטים, התקנת תוספי נגישות, שיפור אפשרויות יצירת הקשר באתר, שדרוג העמודים השונים בו ואת עמוד הבית כמובן ועוד. כמו כן בשלב זה מומלץ להעלות תכנים חדשים על האתר ולאורך כל הליך הקידום כדי לשמור על האתר עדכני, פעיל ואטרקטיבי.
#4 – שיפור חווית המשתמש באתר:
דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שיפור חווית המשתמש באתר. מונח שתמיד היה קיים בעולם השיווק אך לאחרונה החלה לקבל חשיבות גבוהה יותר בקידום האורגני. גוגל רוצה להציע את התוצאות הטובות ביותר ללקוחותיה ולגולשים שלה. לכן היא תציג אתרים בעלי חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם תרצו להתאים את האתר לגלישה במובייל ובמסכים שונים (התאמה רספונסיבית), תרצו לשפר את מהירות הטעינה באתר, להוסיף כפתורי שיתוף ועוד.
#5 – בניית קישורים פנימיים וחיצוניים:
בניית קישורים חיונית מאוד להצלחת הקידום שלכם. על אף שרבים נוטים לייחס חשיבות בעיקר לקישורים חיצוניים, כלומר קישורים המקשרים מחוץ לאתרים שלכם ואליו – הרי שאתם רוצים לייחס חשיבות גם לקישורים הפנימיים באתר שלכם. כלומר קישורים המקשרים מעמוד אחד לאחר באתר שלכם. כדאי להעמיק בנושא הקישורים הפנימיים והחיצוניים הרבה מעבר למאמר זה על מנת לעשות זאת בצורה מקצועית ונכונה.
#6 – שימוש בכלים שונים לצרכי מעקב ושיפור ביצועים:
לבסוף אנו ממליצים בחום להשתמש בכלים טכנולוגיים שונים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, על מנת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. חברת קידום מקצועית כבר עושה שימוש בכלים טכנולוגיים שכאלה ואם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם מומלץ גם לכם לעשות בהם שימוש לצרכי מעקב אחר הגולשים שלכם, אחר הדירוגים של האתר שלכם בתוצאות החיפוש ואיסוף מידע רב נוסף שעשוי להיות שימושי וחשוב.