הלוגו המושלם של העסק שלכם לא בהכרח חייב להיות סופר יקר או יוקרתי אבל גם לא יכול להיות לוגו שנראה כאילו ילד בן 12 שלמד אתמול פוטושופ עיצוב אותו. חשוב להבין כי יצירת לוגו מצוין לעסק כרוכה באפיון מקדים, זמן עבודה, יצירתיות ועוד. להלן כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק שלכם.
#1 – שמרו על פשטות:
הדבר הראשון שאנו יכולים להמליץ לכם עליו הוא לשמור על פשטות בכל הנוגע ללוגו שלכם. לא צריך עיצוב מפוצץ או מסורבל, כזה שכולל הרבה אלמנטים או מסרים מתוחכמים שיעברו דרך הלוגו אחרת הוא לא שווה כלום. לעתים גם לוגו פשוט, עם פונט ייחודי או אייקון מסוים לצד שם החברה עשוי להספיק.
#2 – הלוגו צריך להיות על זמני:
הכוונה כאן הוא שאתם עושים שימוש בלוגו הזה לאורך השנים באינספור מקומות, החל מאתר החברה שלכם, דרך אריזות המוצרים שלכם, לוגו בכניסה לחנות או למשרד, פרסום ברשתות החברתיות, הדפסה על דפוס ועוד. המיתוג של העסק כולל במידה רבה את תצוגת הלוגו בכל מקום ולוקח זמן לבנות מותג. על כן הלוגו שלכם צריך להיות על זמני. כלומר כזה שיתאים גם בעוד 20 שנה.
#3 – הלוגו צריך להיות קריא:
לעתים אנשים נסחפים ורוצים לוגו עם פונט ייחודי עד כדי כך שאי אפשר לקרוא את הפונט. גם בלוגו של קוקה קולה אפשר לקרוא את המילים ולזהות במי מדובר. כיתוב דק ומסורבל יותר עשוי להקשות על הקהל להבין מי אתם, במיוחד אם הם נחשפים אליכם בפעם הראשונה.
#4 – הלוגו צריך להיות נוח להתאמה:
לוגו מושלם הוא לוגו שניתן להתאים אותו בקלות לצרכים שונים. לדוגמה: לוגו שיראה טוב גם בגדול וגם בקטן, לוגו שניתן יהיה להתאים לתמונת הפרופיל בפייסבוק, ללוגו באתר שלנו, למעטפה המשרדית שלנו, לכרטיס הביקור, לפלייר, לקטלוג החברה ועוד.
#5 – הלוגו צריך להיות ייחודי:
הרחבנו על הנושא הזה במאמר המדבר על עיצוב לוגו דרך מעצב או שימוש בלוגואים מוכנים אונליין. הלוגו שלכם חייב להיות ייחודי. אין בעיה לשאוב רעיונות מלוגואים בתחום שלכם אבל ללא אלמנטים מועתקים או רעיונות מועתקים. בסופו של דבר אתם רוצים לבדל את העסק שלכם מהמתחרים וגם להציג ייחודיות וכמובן להימנע מתביעות מיותרות.