לוגו מנצח הוא הבסיס לכל הליך מיתוג עסקי של עסק. תמונת הפרופיל של כל עסק היא למעשה הלוגו שלו. הלוגו הוא עיצוב גרפי המיועד לייצג את העסק במקומות שונים, להעביר את המסר של בעל העסק ולייצר התאמה בין הלוגו לבין זכירת העסק שלנו. כך למשל מי שיראה את הלוגו של טויוטה או אחד ממותגי הרכב המוכרים ודאי יזהה את החברה המדוברת. נסו להיזכר בלוגואים המוכרים לכם מתחומים שונים בתעשייה או חפשו לוגואים כאלה בגוגל וראו אם אתם יודעים באיזו חברה מדובר רק מצפייה בלוגו שלנו.
מה הופך לוגו ללוגו מוצלח ואיכותי?
מיתוג עסקי מנצח מתחיל מהלוגו. לוגו מנצח הוא לוגו שאנשים יזכרו בקלות ויקשרו לבית העסק. לוגו שמעביר את המסר בצורה ברורה ופשוטה. לוגו טוב יהיה לוגו שניתן להדפיס בגדלים שונים ואפילו בשחור לבן ועדיין יראה טוב. יש כמה וכמה שלבים ליצירת לוגו מנצח לעסק שלכם.
#1 – הגדירו את זהות המותג שלכם:
כמובן שזהו ההליך הבסיסי ביותר. בהתאם לאפיון העסק שלכם ו/או בניית זהות המותג שלכם תוכלו לעצב את הלוגו של העסק. הלוגו הוא הפריט הוויזואלי הראשון שמייצג את העסק שלכם וזה שכולם יראו בניירת שלכם, באתר האינטרנט שלכם, בעמודים העסקיים שלכם ועוד.
#2 – הכינו רשימת רעיונות:
בין אם אתם מכינים את הרעיונות בעצמכם או דרך אנשי השיווק שעובדים מולכם בחברת פרסום זה יהיה הדבר הבא לעשות. מדוע מכינים את רשימת הרעיונות לפני שאתם עוברים על הלוגואים של המתחרים שלכם? כדי שלא יהיה לכם בראש את הלוגואים של המתחרים ואז הראש לא יהיה פתוח לרעיונות יצירתיים חדשים.
#3 – כעת השוו את הרעיונות שלכם מול המתחרים שלכם
הלוגואים שלהם וכך תוכלו לקבל רעיונות נוספות, השראה ובעיקר איזה רעיון סופי אתם רוצים לגבש שהוא לא דומה מדי למשהו אחר שיש למתחרים שלכם.
#4 – בחרו את הסגנון העיצובי ביחד עם המעצב שלכם
בשלב הזה תבחרו ביחד עם המעצב את הסגנון של הלוגו שלכם אם הוא צריך להיות עם אייקון כלשהו או רק כיתוב, האם פונט מיוחד עם שם העסק מספיק או שאתם רוצים לשחק עם אות אחת או חלק מהאותיות מבחינת העיצוב ועוד.
#5 – צבעים, סקיצות ושיפורים אחרונים
בשלב החמישי והאחרון של עיצוב הלוגו שלכם תבחרו את הצבעים של הלוגו שלכם והמעצב יבנה עבורכם את הסקיצות בהתאם לסיכום בין הצדדים. לבסוף תוכלו לבצע שיפורים שונים עד לתוצר המוגמר של הלוגו המושלם שייצג אתכם.