קידום אתרים בגוגל – 8 טעויות נפוצות שכמעט כולם טועים בהן
קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא תחום מאתגר, הדורש לא מעט ניסיון, מיומנות וידע. גם מקדמי אתרים ותיקים, הנמצאים בשטח שנים רבות ומכירים את כל הניואנסים הקטנים של תהליך הקידום עלולים לבצע טעויות.
קיימים מגוון גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל, וללא תשומת לב עלולים להזניח אחד מהם ועקב כך לפגוע בדירוג האתר.
בכתבה הנוכחית בחרנו להציג לפניכם 8 טעויות נפוצות שכמעט כולם טועים בהן, אז אתם ממש לא לבד (:
טעות מספר 1 בקידום אתרים – הסתמכות על SEO לבדו
נכון שסבתא היתה אומרת שלא טוב לשים את כל הביצים בסל אחד? הדברים נכונים גם כאן. לא נכון להסתמך אך ורק על תנועה אורגנית מגוגל. גם אם תעבדו נכון ובדיוק לפי הכללים של גוגל, אף אחד לא יודע איך הדברים יראו בעתיד מבחינת האלגוריתם המתוחכם. לכן, אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, ובנו במקביל לקידום בגוגל ערוצים חזקים של סושיאל, חזקו פרופילים ברשתות החברתיות, ובנו ערוצי קידום נוספים כדי שלקוחות ימשיכו להגיע אליכם.
טעות מספר 2 – דחיסת מילות מפתח רבות ככל האפשר
האם גם לכם יצא לקרוא מאמרים הדוחסים את מילות המפתח בכמות גבוהה עד כדי גיחוך?
למרבה הפלא, שיטה זו עדיין קיימת. זכרו- הטקסט שתכתבו באתרכם צריך לשרת את הגולשים שלכם, לעניין אותם ולהוסיף להם ערך ולא רק לשרת את הזחלנים המתוחכמים של גוגל.
גוגל תמיד יכוונו את המאמצים שלהם לשביעות רצונם של הגולשים ולכן כדאי מאוד ליישר קו עם האינטרסים הללו.
טעות מספר 3 – תוכן שלא מוסיף ערך
פסקאות עשירות ומלאות בטיפים וכלים מעשיים, הם תוכן שגוגל מחבב במיוחד. תוכן רזה, המאופיין במילים מעטות שלא באמת מספקות ערך אמיתי לגולש, חושף את האתר לדירוג נמוך וגם מעמיד את האתר בסיכון לעונש על ידי עדכון פנדה.
כמובן שהכל תלוי בתחום ובנושא אותו תרצו לקדם, אבל בעקרון- ככל שתשלבו באתרכם תכנים ארוכים, איכותיים ומעניינים יותר, כך יגדלו הסיכויים שתהיו מדורגים במקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש.
טעות מספר 4 בקידום האתר – מטה טייטלים שאינם מוגדרים היטב
אחד הדברים שעשויים לפגוע בקידום האתר, הינו Meta Title שאינו מוגדר היטב. אתרים רבים אינם ממקסמים את הטייטלים שלהם מבחינת שילוב מילות המפתח המתאימות והנעה לפעולה. לטייטל חשיבות מכרעת על התוצאות האורגניות, גם מבחינת אחוזי ההקלקה.
התיאורים הקצרים של העמודים יופיעו מתחת לתוצאות החיפוש בגוגל, וכאשר תכתבו אותם כמו שצריך, גם הגולשים וגם גוגל יבינו שמדובר בעסק רציני וחשוב.
טעות מספר 5 – שימוש באחסון זול וחובבני
אחסון האתר שלכם הוא מרכיב חשוב, גם אם זה לא נראה כך במושכל ראשון. אתר שחווה באגים תכופים, נפילות וקריסות לעיתים קרובות יכול להפגע משמעותית במיקומים. לזחלנים של גוגל יש סבלנות, אך אם הם יבקרו באתר שוב ושוב, והם יתקלו באותן השגיאות, האתר יכול להפגע משמעותית בדירוגים. לכן, על הפרט הזה אנו ממליצים שלא להתפשר.
טעות מספר 6 – לא מבצעים עדכונים לאתר
בניתם אתר לפני שנה, השקעתם בו הרבה מאוד כסף אבל לא עדכנתם אותו בתכנים חדשים? צר לנו לבשר לכם, אך הוא עלול להפגע משמעותית בדירוגים.
אומנם לא בכל תחום נכון ושייך לעדכן, אבל תדירות עדכון התכנים באתר, ואפילו אם מדובר בעדכון פסקה במאמר היא אחת ממאות גורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש.
אנו ממליצים ליצור מאמרי תוכן מעניינים באתר, מדריכים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם ולעדכן תכנים ישנים ולא מזמינים בפסקאות חדשות שיעשו לו טוב.
טעות מספר 7 – חסימה של האתר לאינדוקס
טעות בעייתית נוספת עם קידום אורגני , היא חסימה של האתר לאינדוקס של מנועי החיפוש.
חסימה גורפת של האתר יכולה להתרחש בעת בניית אתר חדש או בעת מעבר לאתר חדש, כאשר שוכחים להסיר את החסימה.
מדובר בפעולה קטנה ופשוטה, אך כאשר מבצעים אותה בטעות, גורמים לכך שגוגל לא יכיר ולא יסרוק את האתר שלכם. כמה חבל!
טעות מספר 8 – תמונות וסרטונים כבדות מדי
תמונות ומדיה הן כלי מעולה לקידום האתר, אולם כדאי לזכור שתמונות כבדות מדי (בדרך כלל מעל 1 מגה) עשויות להכביד על האתר באופן משמעותי וכך לפגוע בחווית הגולש.
לטובתכם ולטובת קידום האתר, כווצו תמונות וסרטונים כדי שהאתר יעלה מהר יותר הן בדסקטופ והן במובייל.