תהליך של מיתוג עסקי לא חושב רק על המותג, אלא גם על הקשרים והסביבה שלו. הפצת ניוזלטר על בסיס קבוע לרשימת לקוחות אוהדי המותג, מחזקת ומשמרת את היחסים בין המותג ובין הלקוחות שלו. נותנת להם הרגשה שהם מיוחדים במינם, מברכת אותם לרגל ימי ההולדת שלהם וגם לא שוכחת לבשר להם על הנחות ומבצעים.
תחילתו של הניוזלטר יכולה להיות בהקמת מועדון לקוחות למותג. ראשית יוצרים רשימת מכותבים ורק אחר כך ניתן להדק את הקשר בהתאם לצרכים של המותג.
הקמת מועדון לקוחות היא היום חלק חשוב מאוד מתהליך של מיתוג עסקי. זה נותן הרגשה שאתה מיוחד כי נבחרת להיות במועדון הזה. הרבה פעמים זה משרת בעיקר את המותג אבל גם את הלקוח. אתה ראשון לדעת על מבצעים, על קולקציה חדשה. מהניוזלטר מרוויחים כולם.
תוכן מיתוג עסקי של ניוזלטר
תוכנו הראוי של ניוזלטר ראוי שייכתב באופן מקצועי ורהוט, כי גם הוא משמש לתדמית של מיתוג עסקי. בניוזלטר צריך להיות מידע שאמור לעניין את הלקוחות ובעיקר לגרום להם להרגיש שהם מרוויחים ממנו משהו.
כתיבה של ניוזלטר צריכה להכיל תכנים כמו: חדשות, שיתופי פעולה של המותג. פתיחת סניפים חדשים, שינוי מגמות, מוצרים חדשים ועוד.
הרבה פעמים ידווח המותג גם בניוזלטר עם התרומה שלו לקהילה, יזמין את הלקוחות לקחת חלק בתרומה כזו, מה שאוטומטית מייצר לו תדמית של מותג חיובי.
מעורבות לקוחות בתהליך מיתוג עסקי
מעורבות של לקוחות נאמנים בהתנהלות המותג, גורמת להם להרגיש שייכים ויותר מחוברים אליו. כך למשל ניתן לפנות בניוזלטר אל הלקוחות ולקבל מהם משוב על שאלות מסוימות הנוגעות למותג. התרשמות מביקור בחנויות, איזה מותג הם אוהבים יותר, מה הם היו משנים במותג הזה, ומה הציפיות שלהם ממותגים נוספים.
כל התקשורת הזו גורמת ללקוחות להרגיש חלק מהמותג עצמו ומקרבת אותם אליו.
המשוב אגב, לא נעשה רק כדי לקרב אותם, הרבה פעמים משתמשים בנתונים כדי לפעול, כי אין כמו הצרכנים לדעת מה הם מרגישים, אוהבים במותג או לא אוהבים. ככה זה מיתוג.
תנו לנו סלוגן
מותג הרבה פעמים עושה רעש כי הוא רוצה לעשות רעש. הוא רוצה להגדיל את קהל היעד שלו, לגרום למעורבות שלו, ולשתף אותו בכל מיני החלטות שנוגעות למותג. אין כמו הרגשת מעורבות של לקוחות בהתנהלות המותג עצמו כדי לגרום להם להרגיש נאמנים ושייכים.
אחת הדרכים הנבונות לגייס תשומת לב של לקוחות היא לבקש מהם משהו שנוגע למותג. למשל: המציאו לנו סלוגן, תנו שם למוצר החדש שלנו. כל זה יכול להיעשות דרך פרסום בפייסבוק בדף העסקי או באתר של המוצר או בניוזלטר. כל הפעולות הללו חיוניות וחיוביות והן גורמות ללקוחות להרגיש חלק ממועדון הלקוחות הנחשב של המותג, שמחכה למוצא פיו וחשוב לו מהן דעותיו על המותג ובכלל.