אחד הדברים שלקוחות מחפשים בחברות זה תחושה של בית, משפחתיות, יחס אישי ויותר מכך- הם מחפשים עסק עם אבא ואימא שמתורגם עבורם ככתובת, אחריות ומחויבות. עסק שתרכוש ממנו היום דירה ולא תקבל בסוף רק תוכנית על הנייר, וזה חלילה כמו שאנחנו יודעים קורה.
אחד היתרונות הבולטים של חברות משפחתיות זה שהן משדרות עוצמה, עבודת צוות ולויאליות. כלומר הלקוח אף פעם לא מתאר לעצמו כי יום אחד יפרוש הבן מהצוות ויעביר לתקשורת מידע על "הרצת מניות", בכל אופן מדובר במשפחה… מצד שני הלקוח מרגיש בטוח בעסק ובחברה משפחתיים ולכן הוא גם חושב שהם לא יגיעו להרצת מניות, כלומר הצוות מתפקד בצוות, כל אחד תורם את המיטב שלו לעסק המשפחתי ולכן הוא יהיה מספיק יציב ורווחי ולא יהיה צורך בסטייה מהתקנות.
מיתוג עסקי לעסק משפחתי – מה הערכים שלנו?
כאשר אנחנו מדברים על מיתוג עסקי , אנחנו בדרך כלל מייחסים חשיבות רבה לערכים וליתרונות של העסק. אנחנו כחברת מיתוג המתמחה במיתוג עסקי תמיד ננסה לאתר ולמצוא את האלמנטים שיש בעסק שיכולים להפוך אותו לעסק ממותג. האלמנטים האלה הם רבים ושונים מעסק לעסק ומתחום לתחום. בדרך כלל מדובר על מה שהלקוח ישמח לקבל כמו: אחריות, איכות, בית טוב, גושפנקא, שירות וכו'.
אם נפרוט את המונח עסק משפחתי נגלה כי הוא בעצמו כבר מגלם הרבה מהיתרונות שהופכים עסק למותג. עיצוב לוגו תמיד עוזר בנוסף אבל לכמו שאמרנו קודם, כוח, יציבות ובית טוב ואחראי זה מה שלקוחות מחפשים כאשר הם רוכשים מוצרים קטנים וגדולים. את כל זה יש להם בעסק משפחתי, כי להבדיל בעסק כזה כולם עושים הכול כדי שהחברה תצליח. למה? כי זה של המשפחה.
מיתוג עסקי מדורי דורות!
יש בארץ כמה וכמה עסקים משפחתיים שהפכו למותגים הכי מובילים היום במשק כמו למשל שטראוס, שהתחילה בתור מחלבה קטנה בנהריה והפכה לאימפריה של מילקי.
שטראוס היא רק דוגמה אחת אבל יש עוד הרבה חברות משפחתיות שעברו מדור המייסדים לדור הבנים והנכדים, והם תמיד יעשו הכול כדי להמשיך את העסק המשפחתי שמעבר למה שהוא מייצג עבור הלקוח, הוא מייצג את ההישגים והגאווה של המשפחה כולה, ולכן צאצאי המשפחה הזו יעשו הכול כדי שהעסק ימשיך להתקיים ולשאת את שם המשפחה בגאווה.
נקודות למחשבה – מיתוג עסקי של עסק משפחתי!
כאשר חברת מיתוג כמו שלנו תעשה מיתוג עסקי לעסק המשפחתי, אנחנו כמובן נתייחס ליתרונות הבולטים שיש לעסק משפחתי וזה כולל בין השאר:
- יציבות
- אמינות
- כוח
- עבודת צוות
- היסטוריה
- מוצרים
- התפתחות של מוצרים
- איכות של מוצרים (או שירות)
- אחריות ומחויבות
- עסק עם אבא ואימא ולפעמים גם סבא וסבתא…
- מיקום במשק ובתחום.
- הצלחות כלכליות
- המצאות ופיתוחים
- פריצות דרך
- התגברות על קשיים ותקופות שפל
- ניסיון
- חלוציות
כל היתרונות הללו מעניקים מס ערך מוסף לכל עסק. הם ממצבים אותו כעסק יציב, עם אחריות וניסיון של שנים. עסק שהצליח להתגבר על קשיים במשך שנים ובכל זאת להמשיך להתקיים ולשמור על מקומו. עסק שעקף את המתחרים בסיבוב ויתכן שבגלל שהוא עסק משפחתי. כי הרי לא מדובר בהחלטות של אדם אחד או דירקטוריון מנותק, אלא במשפחה שדואגת לעסק, ותעשה הכול על מנת שהוא ימשיך להצליח ולהתקיים ולכן היא החלה קמפיין פרסום של מיתוג עסקי לעסק המשפחתי.
מיתוג עסקי לעסק המשפחתי – הוקרה לדורות המייסדים!
חלק מהתייחסות של מיתוג עסקי לעסק המשפחתי תיעשה גם דרך סקירת הדורות המייסדים, הדמויות, האנשים, הגילויים, ההחלטות וכל הטלטלות שעבר העסק הזה עד שהגיע הלום. סיפור של עסק משפחתי מצייר תמונה חלוצית של רצון ושאיפות, של התגייסות המשפחה, של חריצות, חזון ואמונה וזה בפני עצמו ערך חשוב של המוצרים או השירות של החברה הזו. זה מעיד על הנכונות שלה, חוסר הפשרות, יכולת הלחימה וההתעקשות וזה מעיד בעקיפין גם על האיכות שלה. כי מי שמתעקש על חברה, מתעקש גם על איכות, זה ברור. ואיכות זה מותג. ושרוצים מיתוג צריכים מיתוג עסקי.
מיתוג עסקי לעסק המשפחתי יוצר נאמנות של צרכנים!
יש אנשים שלא יעזור כמה חנויות של דג מלוח יפתחו להם מתחת לחלון, הם ימשיכו ללכת לאותו מפעל מיתולוגי שנמצא אי שם, שהיום מנהלים אותו הבנים של המייסד הגדול, שאבא של הלקוחות האלה היה קונה אצלם ורק שם, את הדג מלוח שלו.
אין ספק כי עסק משפחתי יוצר נאמנות של צרכנים שעוברת מדור לדור, אבל יותר מזה יש עסקים משפחתיים שיש להם מוצרים בלעדיים שלהם, שהם סוג של סוד, מתכון ומרשם שעובר מדור לדור ולכן הלקוחות לא יעזבו אותם.
מצד שני סוד, מתכון ומרשם הם יופי של התחלה להפוך עסק כזה למותג על. אם יש לכם מתכון מיוחד של עריסה של סבתא אליס, או פסטה שאתם מכינים בבית ואין כמותה בעולם ואתם רוצים להפוך את זה לעסק, אתם מוזמנים לפנות אלינו – משרד פרסום מקצועי ואישי כדי שנדע מאיזה קצה של הפטוצ'יני להתחיל למתג אתכם. ולא לשכוח את הפפריקה המרוקאית…