המסכים מגיעים בשלל גדלים, צורות ורזולוציות, לכן התאמה של תוכן לדרכי התצוגה השונות, אינה יכולה להסתכם בהגדלה או הקטנה של אלמנטים. אנחנו לא צריכים לשנות את הגדלים, אנחנו זקוקים לעיצוב לוגו מסוג חדש. עיצוב שיוכל להיראות אלגנטי ואפקטיבי בכל גודל ובכל צורה, ויש לנו את הכלים לעשות את זה.
ההשקעה בלוגו רספונסיבי עשויה להיראות מעט מוגזמת, אבל עבור חברות שמשקיעות משאבים במיתוג, לוגו שיראה טוב גם במחשב, גם בטאבלט וגם בטלפון הנייד, הוא יתרון עצום. אחרי הכול, מיתוג הוא הרבה יותר מאשר עיצוב גרפי. הצבעוניות והסגנון של הלוגו, ישפיעו על הדרך שבה הלקוחות מרגישים כלפי המותג שלכם, אבל רק בתנאי שהוא יוצג באופן מדויק. לכן כל שהוא יתאים לעולם הדיגיטלי, עיצוב הלוגו שלכם צריך להיות רספונסיבי.
לוגו רספונסיבי: מה זה ובשביל מה זה טוב
לפני שמתחילים, כמה מילים על לוגו רספונסיבי. רוב המותגים משתמשים גם ב-'לוגוטייפ' לוגו שמורכב ממילים בלבד וגם ב-'לוגומארק', סימן גרפי מזהה שאינו מלווה בטקסט. במגוון סוגים של מיתוג אוף ליין: משלטי חוצות ועד ניירות מכתבים, מותגים משתמשים במספר סוגי לוגו בהתאם לצורך ולפורמט הנתונים. למעשה, רוב הלוגואים המוכרים לנו הם רספונסיבים. ניתן לומר כי לוגו רספונסיבי בגרסתו הבסיסית, הוא לוגו המופיע באחת הצורות שהזכרנו, או באופן המשלב בין שתיהן. אבל זה לא הכול.
תגידו שלום לפרטים הקטנים
עיצוב לוגו רספונסיבי דורש פעמים רבות, להיפרד מהפרטים המורכבים והאותיות הקטנות, כדי להתאים את התצוגה למסכים קטנים,.מצד שני אסור לו לוותר על הסגנון ועל צבעי המותג המוכרים והאהובים. אם המשתמשים לא ייזהו את הלוגו באופן מיידי, או שהוא לא יגרום להם להרגיש משהו לגבי המותג, הרי שהלוגו לא עושה את העבודה שלשמה נוצר. בעצוב רספונסיבי מוצלח, נפרדים בשלב הראשון מהפרטים הקטנים, כדי שלא יפריעו לאלמנטים החזקים יותר המזוהים עם המותג. מעצבי הלוגו הרספונסיבי של וולט דיסני למשל, נפרדו בשלב הראשון מהטירה, אחר כך מהמילה "וולט" ובסופו של דבר, נשארו עם האות D, בפונט הייחודי המזוהה עם הלוגו השלם.
דווקא יפה לכם מונוכרום
כמו שהזכרנו, לוגואים יכולים להופיע על גבי מגוון רחב של סוגי משטחים. המסכים שלנו, מציעים מגוון רחב אפילו יותר של רקעים ומרקמים,. קיימות לא מעט דוגמאות שבהן צבעי הכיתוב וצבעי הסימנים המזהים, עוברים שינויי צבע על מנת שיוכלו להמשיך לבלוט על גבי רקעים שונים. מותגים רבים מתמודדים עם שינויי הצבע באמצעות עיצוב גרסה מונו-כרומטית של הלוגו. גרסה שניתן להתאים בקלות יחסית לרקעים בצבעים, טקסטורות וגדלים שונים.
עיצוב לוגו הוא בדרך כלל אחד הנושאים הראשונים המעסיקים חברות ומותגים חדשים, אולם מצד שני, חברות קיימות נוטות להתעלם ממנו במעבר שלהן לעולמות דיגיטלים. חשוב לזכור כי לוגו רספונסיבי הוא הרבה יותר מאשר אייקון שמופיע באחת הפינות העליונות של האתר הוא יכול להופיע בשלל צורות ובמגוון אזורים יצירתיים יותר כמו בחלק התחתון של המסך או בדף "אודות". אלה הן סביבות מרווחות יחסית שמשאירות ללוגו הרבה יותר מקום. רספונסיבי או לא, כדי להצליח בעולם הדיגיטלי אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיק להיות יצירתיים.
עשוי לעניין אותך: מיתוג עסקי | בניית לוגו
נכתב על ידי צוות העיצוב של ConvertiX – משרד פרסום דיגיטל