אך לעצב לוגו- המדריך המקצועי

אך לעצב לוגו- המדריך שיעשה לכם סדר

לוגו הוא סמל שמזוהה יחד עם חברה מסוימת, בדרך כלל מותג. לכל מותג יש לוגו ומי שרוצה להיות מותג, חייב שיהיה לו אחד כזה. הוא נוצר ע"י מעצב גרפי, ונבחן ע"י אנשי פרסום ואסטרטגיה שיווקית. הוא צריך להכיל שם, סימן, צורה גרפית, או אותיות שיש להם משמעות עבור המותג. הוא לא נוצר יש מאין, הוא נגזרת של המוצר עצמו. כאשר תראו אותו על אריזה או בגד או כל דבר אחר, תבינו את המשמעות שלו שהיא מתחברת לערך של המוצר. הוא חייב להיות מקורי ולא דומה לשום לוגו אחר, אחרת הצרכנים יתבלבלו ביניכם ובין מישהו אחר. הוא צריך להיות באתר האינטרנט שלכם במקום בולט, אסור לשנות אותו, אלא רק בצורה מינורית שלא תגרום לצרכנים לא לזהות אותו. יש לו צבעים שמדברים בשפת המותג. לוגו שחור לצמיגים זה ברור למה. ירוק לחברה לגינון וצהוב לחברה של מוצרי הגנה מקרינה. הוא צריך להיות מעניין. כזה שהלקוחות מביטים עליו ורוצים להבין שוב, כי יש בו משהו מושך. ומצד שני הוא חייב להיות פשוט וקליט כדי שהצרכנים יזכרו אותו.

לוגו זה המון דברים, ולא כל אחד יודע לבנות לוגו מנצח. אנחנו כן. 

אך לעצב לוגו- המדריך המקצועי

 

הלוגו שלכם- כרטיס הביקור שלכם

לוגו הוא סמל מסחרי ולכן הוא צריך לסמל את העסק ולבדל אותו מהמתחרים שלו. הוא צריך לייצג את העסק הזה ולגרום לו להיטמע בתודעת וזיכרון הצרכנים. במשך הזמן הוא הופך לאחד מהסימנים המוכרים של החברה, הארגון או העסק. בקרב חברות גדולות הוא משמש כלי מיתוג עיסקי. הוא נמצא על כל קטלוג, מגזין, נייר או הוצאה לאור של עסק. הוא נמצא על חשבוניות וטפסים. על אריזות, מוצרים פרסומות, שילוט וכמובן אתר האינטרנט. בגופים מסוימים בהם העובדים לובשים מדים, הוא מודפס עליהם, על כובעים ועוד. הוא אמור לגרום לצרכנים להכיר אותו ולהתיידד אתו מהר, לכן אסור שהוא יהיה יותר מדי מורכב או מסובך.

הוא צריך להכיל משהו שקשור לערך של המותג, אחד החשובים שיש לו כמו: קל, ספורטיבי, מהיר, דייקן ועוד. בלוגו מקצועי וטוב חשוב להשקיע, הוא הולך עם העסק כל החיים. 

 

מה חשוב כאשר בונים לוגו?

 אחד הדברים הכי חשובים הוא, שהלוגו צריך להיראות טוב בכל גודל, ולא יאבד מיופיו ומהייחוד שלו. צריך לעשות שימוש חכם בצבעים, יותר מדי זה לא טוב ופחות מדי זה גם לו. הוא צריך להתאים למוצרים ולאופי של החברה. יש מעצבים גרפיים שממליצים על לא יותר משלושה צבעים בלוגו, אחרת זה כבר מבלבל. מכיוון שלצבעים גם יש משמעות, צריך לחשוב על השילובים ביניהם, לא רק מבחינת משמעות, אלא גם מבחינת האסתטיקה שלהם יחד. 

כאשר מדובר על לוגו צבעוני, חשוב שהוא יהיה אסתטי ויפה גם בשחור ולבן, כאשר הוא מיועד להדפסה על חשבוניות או טפסים.

אם הלוגו מכיל את שם החברה, חשוב לבחור בגופן ייחודי שקשור לאווירה של העסק. גופן עתיק  למשל מאוד מתאים לחברה ותיקה שמוכרת מכונות תפירה של זינגר או לחברה של מכירות פומביות, גלריה לעתיקות ועוד. 

לוגו מקצועי צריך להיבנות באמצעות גרפיקה וקטורית, באמצעותה ניתן לשנות את הגודל שלו כל פעם ועדיין להשאיר את חדות התמונה. התוכנות הכי ידועות הן אדובי אילוסטרייטור, או Freehand ו CorelDraw.

כדי להגיע ללוגו מקצועי ואיכותי, יש לפנות לסטודיו של עיצוב גרפי לוגו, המתמחה בבניית לוגואים ייחודיים ומקוריים. 

מאמרים נוספים