האם כדאי לרכוש לוגו מוכן לעסק שלך?
כדי להגיע לבניית לוגו שהיא תואמת במאה אחוז את התדמית של הלקוח, אי אפשר וגם לא מומלץ לרכוש לוגו מוכן, שלא הוכן במיוחד בשביל העסק ושלא מייצג אותו במאום.
ישנם שלושה סוגים של לוגו. לוגו שהוא סמל גרפי, הוא כמו "החותמת" של העסק והוא נמצא על כל הניירת של העסק או הארגון. שם החברה לא חייב להיות לידו, ומכיוון שהוא אמור להופיע בפרסומים שונים של החברה, הציבור ילמד לזהות אותו מהפרסומים הללו. זה בעצם כל מה שכל חברה הייתה רוצה שיקרה לה עם הלוגו שלה, שגם אם שם החברה שלה לא מופיע לידו, יזהו את הסמל כלוגו שלה. לוגו שהוא שם החברה, ולוגו שמורכב מסמל ומשם החברה יחד.
כשאתם רואים היום את האות M של מקדונלד בצבע צהוב, אתם ישר מקשרים אותה עם הרשת, גם אם השם שלה לא מופיע ליד הלוגו. אותו דבר עם קוקה קולה, אפל ועוד מותגי על שבמשך השנים, הם נוכחים כל הזמן בחייהם של הצרכנים, שאלה לא זקוקים לשמות שלהם בכלל, ומזהים את הלוגו שלהם גם בעיניים עצומות.
למה כדאי להזמין לוגו במיוחד?
לוגו הוא משהו ששייך לעסק, ולכל עסק צריך להיות הלוגו שלו. לכל עסק וארגון יש היסטוריה, יש את המייסדים, ההתחלה שלו, הייחודיות שלו. בין אם מדובר בעסק שנותן שירות או עסק שמוכר מוצרים
לא חשוב. כל עסק התחיל ממשהו ויש לו היסטוריה אחרת. הרבה פעמים בלוגו שמכינים לחברה ותיקה, משלבים בלוגו משהו שקשור להיסטוריה שלה. כך למשל הסמל של חברת טויוטה נראה כמו שני אנשים שעומדים אחד מול השני, אבל אם תקראו את ההיסטוריה של החברה, תגלו שלפני שהיא הפכה לחברת ייצור רכבים, היא עסקה בייצור מכונות תפירה. מה שרואים בעצם על הלוגו זה חוט וקוף של מחט. אם לא תדעו את ההיסטוריה הזו לא תדעו שזה הסמל ורק אחרי שתבינו את ההיסטוריה תבינו למה זה ככה.
מלבד זאת, לכל מותג יש ערכים משלו. הלוגו מכיל משהו מהם, ולכן לא יכולים להיות שני לוגואים דומים וגם לא רצוי שיהיו. בסופו של דבר הלוגו, הוא פרשנות גרפית לפרופיל של החברה.
לוגו שהוא גם שם וגם סמל
בעבר לפני שהגרפיקה הייתה כל כך משוכללת, נבנו הלוגואים על שמות הממציאים של המותג. למשל: בן אנד ג'ריס, מקדונלד, מנעולי ייל. או על שמות מרכיבים מיוחדים במוצר כמו למשל קוקה קולה, קוקה על שם עלי הקוקה שבנוסחת המשקה.
אבל היום דורשים יותר מלוגו, עולם הגרפיקה גם מאוד מפותח ויש היום המון תוכנות להכנת לוגו מאוד מרשים ומקורי. היום נהוג לבנות לוגו שמכיל את שם החברה או את ראשי התיבות של מילים הקשורות אליה, שם של מקום, או מייסדי החברה ועוד. ולצד השם נהוג ליצור סמל גרפי שגם הוא קשור לתחום העיסוק. טחנת קמח תרצה שיבולת, מפעל לריבות, ירצה סמל של פרי. מה שבטוח בעולם השפע של המוצרים היום, כאשר יש כל כך הרבה לוגואים, חייבים להיות מקוריים, לבלוט ולהתרחק לגמרי מהלוגואים של המתחרים. אתם לא רוצים שיתבלבלו ביניכם, ואתם לא רוצים להיות "תוכי" ואתם צריכים לסמוך על העסק שלכם וגם על משרד פרסום דיגיטלי שיציע לכם את הלוגו הכי מקורי והכי תדמיתי שיכול להיות לעסק שלכם.
ראו עוד: לוגו עורכי דין | לוגו בעיצוב אישי | מיתוג עיסקי.