מיתוג עסקי מטרתו לבדל את העסק מהמתחרים שלו תוך כדי הדגשת היתרונות שלו והחוויה יוצאת הדופן אותה מעניק העסק ללקוחותיו. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אתר אינטרנט מעוצב אשר מחזק את המקצועיות של העסק ומשדר לצרכנים שמדובר בעסק רציני שמשקיע בכל אספקט שלו.
מיתוג באמצעות קידום אתרים
כיצד יכול העסק להביא את אתר האינטרנט שלו לתודעת הצרכנים? באמצעות תהליך של קידום אתרים אורגני יכול העסק "לכבוש" את המקומות הראשונים בגוגל וכך למתג את עצמו כמוביל בקטגוריה שלו. למעשה, אם העסק לא נמצא בעשירייה הראשונה, אפשר להגיד שהמיתוג שלו כמעט לא קיים באינטרנט מכיוון שרוב הצרכנים לא יעברו את העמוד הראשון שמציג רק עשר תוצאות…
עוד דרך בה יכול העסק למתג את עצמו באמצעות תהליך שגם תורם לקידום שלו בגוגל היא באמצעות הפצת ידע. למשל, אם העסק כותב במגוון גדול של אתרים מאמרים מקצועיים ומקשר חזרה לאתר שלו, הוא משיג בכך שלוש מטרות חשובות:
- הוא מושך לקוחות פוטנציאלים חזרה אל האתר שלו. מדובר בתנועה ממוקדת של גולשים שכבר מתעניינים במוצר או בשירות שלו ולכן אחוזי ההמרה של הגולשים הוא גבוה יותר.
- הוא תורם לקידום שלו בגוגל עקב שתילת הקישור עצמו מכיוון שגוגל מסתכל על כלל הקישורים לאתר אינטרנט ולפי זאת מחליט בין היתר על המיקום של האתר בתוצאות החיפוש.
- הוא ממצב את עצמו כמומחה בתחום העיסוק שלו ולמעשה משדר לצרכנים שהוא מקצועי ויודע מה הוא עושה. זאת לעומת עסקים אחרים שלא מפיצים ידע ולכן קשה לדעת עד כמה הם מקצועיים ומה בדיוק רמת הידע שלהם בתחום העיסוק העיקרי שלהם.
ניתן למתג את העסק גם באמצעות קידום ממומן בגוגל שהוא למעשה קידום באמצעות הפרסומות של גוגל שמופיעות מעל התוצאות הרגילות או בצידי העמוד. היתרון של המיתוג באמצעות הפרסומות הללו הוא ההופעה המיידית שלהן מיד כאשר מתחילים לפרסם, זאת בניגוד לקידום אורגני שיכול לקחת כמה חודשים טובים עד שרואים בו תוצאות.
עוד על מיתוג:
לאחרונה גוגל אף שינו את הצבע של הפרסומות הממומנות כך שהוא יראה דומה יותר לצבע של התוצאות הרגילות, כך שחלק גדול מהצרכנים לא מבדיל ביניהן. זוהי הסיבה שבמקרים רבים רצוי לשלב בין קידום ממומן לבין קידום אורגני על מנת להשיג את המיתוג הטוב ביותר. (למעשה יכול להיווצר מצב בו העסק מופיע פעמיים, פעם אחת בתוצאות האורגניות ופעם אחת בתוצאות הממומנות).
מיתוג באמצעות רשתות חברתיות
רשתות חברתיות אמנם לא קשורות ישירות לקידום אתרים, אבל הן נחשבות לכלי שיווק אפקטיבי באינטרנט וכאלו שיכולות להזרים תנועה איכותית לאתר האינטרנט של העסק. ניתן לעשות זאת בכמה אופנים :
- בניית עמוד פייסבוק אפקטיבי עם מספר גדול של אוהדים שיחזק את האינטראקציה שלהם עם העסק באמצעות פרסום של עדכונים מעניינים ומבצעים וימתג אותו כעסק מקצועי או כעסק שמשתלם לקנות ממנו
- שיווק באמצעות הפרסומות הממומנות של פייסבוק שיגדילו את מספר האוהדים או ישלחו אותם ישירות לאתר של העסק
- פרסום בקבוצות רלוונטיות אשר בהן מותר לפרסם לאחר קבלת אישור מן המנהלים (רצוי שלא לבחור בקבוצות שאין בהן מנהלים מכיוון שאלו נוטות להתמלא בספאם ולכן ימתגו את העסק באופן שלילי…)
בכל דרך שבה בוחרים, חשוב למקסם את התהליך באמצעות התובנות של פייסבוק והסטטיסטיקות השונות שהוא מציע למנהלי דפים ומפרסמים. למשל, ניתן לראות באיזו שעה הכי הרבה מן האוהדים מחוברים וכך לתזמן את שליחת העדכונים לשעות אלו.
בחירת של משרד פרסום הופכת כל עסק למותג, הבנה של הכלים השונים תעזור לקידום האתר של העסק ובכך להצלחתו.