85 טיפים לעיצוב לוגו

יש לכם אתר עסק ולא יודעים אך למתג אותו? הלוגו נראה מצועצע? כיום בעלי עסקים רבים מבינים כי על מנת לתפוס את תשומת השלב של הקהל יעד שלהם עליהם להשקיע במיתוג העסק ובבניית לוגו מקצועי ומושך. אם אין לכם עסק ממותג כמו שצריך, ייתכן שתתקלו בבעיות שיווקיות אחרות בהמשך. בדרך להצלחה, כינסנו את טובי המוחות בחברת ג’נסיס מיתוג עסקי ואספנו בשבילכם 60 טיפים לעיצוב לוגו סופר מקצועי. תהנו ותיישמו ?. לאחר שתקראו את המדריך הראשון לטיפים לעיצוב לוגו למתחילים תוכלו להבין וליישם את כל המדריך שלפניכם.

טיפים לעיצוב לוגו

1. שכרו את שירותיו של עורך דין

מצאתם לוגו שאהבתם? חשוב מאד לקבל סיוע מטעם עורך דין על מנת לוודא כי אתם לא מפרים סימן מסחרי של חברות אחרות. תוכלו גם להציע לאותו עורך דין לוגו לעורכי דין 🙂

2. ספרו את הסיפור של העסק

עיצוב לוגו מספר את הסיפור של העסק ולכן יהיה עליכם להשקיע מחשבה רבה בעת יצירת הלוגו על מנת לספר את הסיפור בצורה הטובה ביותר.

3. תמצות של שם המשחק

בעולם בו אנו חיים לאנשים אין ממש כוח לקרוא יותר מדי, ולכן בעת יצירה של לוגו השקיעו מחשבה בעיצוב מרשים באמצעותו תעבירו את המסר אשר יכלול מעט מילים אך מילים בעלות קונספט מנצח.

4. שוחחו עם בעלי העסק

מכינים לוגו עבור עסק? הקפידו לשוחח עם בעלי העסק על מנת לוודא כי הכל מובן וברור. אם יש לכם שאלות, הרי זה הזמן לשאול על מנת לצאת לדרך כאשר כל הפרטים ידועים לכם.

5. התבוננו באריזות

מתחילים לעצב לוגו? מוזמנים לקבל השראה מאריזות המצויות במשרד או בבית שלכם.  אם תביטו סביבכם, תוכלו למצוא לא מעט לוגואים בעלי משמעות.

6. מציאת לוגו מעניין יסייע לכם לגבש את התפיסה העיצובית

אם מצאתם משהו מעניין, חשוב מאד לרשום את מקור ההשראה אשר סייעה לכם לגבש את התפיסה העיצובית.

7. רשמו את הפרטים תוך כתיבת ראשי פרקים

מצאתם רעיון? הקפידו לרשום את הפרטים באמצעות ראשי פרקים.

8. הקפידו על ייחודיות

הקפידו על ייחודית – לעיתים אנו נוטים לקבל השראה מטעם לוגו מסוים, אבל בדרך חייבים לזכור ולשמור על ייחודיות.

9. חשבו על הלקוחות שלכם

אישה חושבת על לקוחות

מעצבים לוגו עבור עסק?  וודאו כי ההנחיות אשר קיבלתם מטעם הבעלים ברורות ואתם יכולים להתחיל במלאכת העיצוב.

10. עשו שימוש בקובץ גרפי

במקרה בו אינכם מעוניינים לעשות שימוש באיורים גרפיים, תוכלו לעשות שימוש בקובץ גרפי מוכן באיכות גבוהה.

70% מהעסקים שמיתגנו הפכו ללקוחות חוזרים!

אנחנו יודעים להתחייב לתוצאות!
צור קשר עכשיו ונעצב לך לוגו שיהפוך את העסק שלך למותג מנצח!

11. תוכלו לעשות שימוש בקבצים גרפיים רבים

במידה ואתם זקוקים לקבלת השראה, הרי תוכלו לעשות שימוש ביותר מקובץ גרפי אחד עבור יצירת הלוגו.

12. שמרו על פשטות

בעת יצירת לוגו הקפידו לשמור על פשטות. לוגו פשוט יהיה לוגו זכיר יותר בקרב אנשים.

13. מעוניינים בלוגו הכולל פריטים רבים- עשו זאת פשוט

במידה ואתם מעוניינים בלוגו מורכב הכולל פרטים רבים, נסו לפשט את הרעיון על מנת שיהיה מובן לכל.

14. זכרו כי הקהל שלכם צריך להבין את המשמעות

זכרו כי הקהל שלכם צריך להבין את המשמעות ולכן עבדו בצורה מסודרת וברורה.

15. בחרו סוג גופן ברור

בחירת גופן ברור תיצור את ההבדל בין לוגו מובן לבין לוגו לא מובן.

16. עשו שימוש בפורמט ווקטורי

עשו שימוש בפורמט ווקטורי המאפשר לשנות את הגודל ללא אובדן פרטים ואיכות.

17. עשו שימוש בפורמט המשאיר קיבולת זכרון במחשב

על מנת להשאיר קיבולת זיכרון במחשב עשו שימוש בפורמט ווקטורי אשר הוזכר קודם לכן.

18. בעת בחירת הצבע היו זהירים

בעת בחירת הצבע ההמלצה היא להיות זהירים. כדאי להגביל את הבחירה לצבעים אדום, ירוק וכחול על מנת שהלוגו יראה טובה.

19. בחרו צבעים אשר ישמשו אתכם בעת שליחת דואל

בעת יצירת לוגו עליכם לחשוב גם על שליחת דואר אלקטרוני הכולל את הלוגו ולכן כדאי לבחור צבעים ברורים.

20. בחרו מעצב מומחה

בעת עיצוב הלוגו חשוב מאד להפקיד את המשימה בידי מעצב מומחה בתחום אשר ייצור את הלוגו הטוב ביותר.

21. וודאו כי מדובר במעצב גרפי בעל ניסיון רב

וודאו כי מדובר במעצב גרפי בעל ניסיון רב- על מנת לדעת זאת התייעצו עם לקוחות קודמים.

22. קבעו פגישה אישית עם המעצב

אל תסתפקו בהמלצות של לקוחות אלא גם קבעו פגישה אישית עם המעצב.

23. באמצעות הלוגו ניתן לזהות את התכונות של העסק

עיצוב לוגו איכותי מאפשר לזהות את התכונות של  העסק.

24. עיצוב לוגו חלק מהותי באסרטגיית המיתוג

לוגו איכותי יהיה חלק משמעותי באסטרטגיית המיתוג של העסק.

25. הלוגו יקדם את העסק במגוון אמצעים

לוגו עסקי מוצלח יקדם את העסק באתר העסק ברשתות חברתיות, בדואל העסקי וכן בפולדרים הנשלחים לקהל הלקוחות.

26. חשיפה לצבעים נחשבת יעילה יותר בשל עיצוב נכון

עיצוב לוגו נכון יוביל לחשיפה מועילה של הצבעים של העסק.

27. לוגו איכותי יגרום ללקוחות לשהות באתר האינטרנט  של העסק

לוגו איכותי המעוצב על ידי מעצב מקצועי יאפשר ללקוחות לשהות באתר האינטרנט של העסק.

28. בעת בחירת מעצב התבוננו באתר האינטרנט שלו

בבחירת מעצב גרפי, ההמלצה היא לבחון את אתר האינטרנט שלו ולראות עבודות קודמות.

29. בדקו מה מתרחש באתרים בחול

בדקו מה מתרחש באתרים בחו"ל במסגרת עסקים הדומים לעסק שלכם על מנת לקבל השראה.

30. בדקו את הערך המוסף

טרם יצירת לוגו, יהיה עליכם לבחון את נקודות החוזק והחולשה על מנת לבדוק את הערך שלכם.

31. בחרו שם קצר

בעת עיצוב לוגו, ההמלצה היא לבחור שם קליט וקצר בעברית או באנגלית.

32. הגודל כן קובע

גודל לוגו

בעת עיצוב לוגו ניתן לראות כי אכן הגודל קובע. לוגו גדול יופיע על שלטי חוצות ויהיה זכיר.

33. על הלוגו להיות קריא

על הלוגו להיות קריא וברור על מנת שיהיה ניתן לעשות בו שימוש.

34. קחו בחשבון את ההגבלים

במסגרת עיצוב לוגו יהיה עליכם להביא בחשבון את ההגבלים- לוגו ארוך  יגביל את העיצוב באתר האינטרנט.

35. צורת  לוגו המאפשרת לשחק עם הגודל לא תפגע באיכות הלוגו

צורת לוגו אשר תאפשר לשחק עם גודל לא תפגע באיכות הלוגו.

36. בדקו את הכימיה עם המעצב הגרפי

בבואכם לשכור את שירותיו של מעצב גרפי, הקפידו לבדוק האם קיימת כימיה ביניכם.

קבל ייעוץ ראשוני חינם

37. עשו שימוש בשלושה צבעים

על מנת לא להעמיס על הלקוחות, ההמלצה היא לעשות שימוש בשלושה צבעים ולא יותר.

38. הסירו פריטים שאינם הכרחיים

על מנת לעצב את הלוגו המושלם ביותר ההמלצה היא להסיר דברים מיותרים אשר יפגעו בתוצאה הסופית.

39. וודאו כי הלוגו מובן לאנשים רבים

על הלוגו להיות מובן לאנשים רבים ולכן הראו את  הסקיצה למגוון רחב של אנשים.

40. יש לזהות את הלוגו בקלות

על אנשים לזהות את הלוגו בקלות ולכן חשוב מאד לעצב לוגו פשוט יחסית.

41. חשבו מחוץ לקופסא

על מנת למשוך אנשים להתבונן בלוגו שלכם, חשבו מחוץ לקופסא ועצבו לוגו ייחודי .

42. התעלמו מהערות מפריעות

נכון חשוב לקבל חוות דעת, אבל חשוב להפריד בין דעות חשובות לבין דעות העשויות להסית את קו המחשבה שלכם.

43. קבלו חוות דעת מטעם שלושה אנשים

בעת עיצוב הלוגו קבלו חוות דעת מטעם שלושה אנשים ולא יותר. רצוי שאלו לא יהיו קרובי המשפחה שלכם אלא אנשים חיצוניים אשר תוכלו להתייעץ עימם.

44. אל תעתיקו לוגואים מוכרים

אל תעשו שימוש בלוגואים מוכרים – שימוש בלוגואים מוכרים אינם מעידים על עבודה מקורית ועשויים לסכן אתכם מבחינה מקצועית וגם תהיו חשופים לתביעה רצינית.

45. אל תרכשו תמונה בבנק תמונות

במסגרת עיצוב הלוגו הקפידו לא לרכוש תמונה בבנק תמונות .

46. וודאו כי הלוגו נראה טוב גם בצבעי שחור לבן

וודאו כי הלוגו נראה טוב גם בצבעי שחור לבן.

47. וודאו כי הלוגו נראה טוב בצבעים מנוגדים

עליכם לוודא כי הלוגו יראה טוב גם בצבעים מנוגדים.

48. וודאו כי הלוגו יראה טוב גם בעת שינוי הגודל

וודאו כי הלוגו יראה טוב במקרה של שינוי הגודל.

49. אם ללוגו יש אייקון הקפידו על מיקום טוב

במידה וללוגו יש אייקון, הקפידו למקם את האייקון כך שהלוגו והאייקון יחמיאו אחד לשני.

50. וותרו על אופנות חולפות

לוגו עדכני טרנד

ההמלצה היא לוותר על טרנדים ואופנות חולפות בעת עיצוב לוגו.

51. נסו לייצור לוגו חסין מפני טרנדים

הקדישו מחשבה ליצירת לוגו חסין מפני טרנדים.

52. הימנעו מיצירת אפקטים

בעת יצירת לוגו הימנעו משימוש באפקטים שונים כמו צל או תאורה.

53. בנו את הלוגו תוך התאמה למסגרת

ההמלצה  היא לייצור את הלוגו כך שיתאים למסגרת .

54. בניתם את הלוגו במסגרת? הימנעו ממסגרת מעורפלת

אם יצרתם את הלוגו במסגרת, הימנעו ממסגרת מעורפלת.

55. אל תעשו שימוש באלמנטים מורכבים

בעת יצירת הלוגו ההמלצה היא לא לעשות שימוש באלמנטים מורכבים יתר על המידה.

56. חשבו היכן יוצג הלוגו

בעת יצירת הלוגו הקדישו מחשבה למקומות בהם יוצג הלוגו.

57. הבינו כי הלוגו אינו מושלם

הבינו כי הלוגו אשר אתם עומדים ליצור אינו מושלם.

58. עשו שימוש בקווים שונים

עשו שימוש בקווים שונים בעת יצירת הלוגו. כך לדוגמא בעת עיצוב לוגו לעסקים חדים- עשו שימוש בקווים חדים, זאת לעומת עסקים רכים בהם יש צורך לעשות שימוש בקווים רכים.

59. בחנו האם יש ללוגו זיקה לתחום אותו הוא מייצג

בעת עיצוב הלוגו הקפידו לבחון האם ללוגו יש זיקה לתחום  אותו הוא מייצג.

60. שימו לב כי תמונה אינה לוגו

עליכם לשים לב כי תמונה אינה לוגו.

61. הציגו ללקוחות הסבר מפורט

בבואכם להסביר ללקוחות את הלוגו הציגו הסבר מפורט מדוע בחרתם לעצב כך את הלוגו.

62. ההמלצה היא לא לעשות שימוש ביותר משני גופנים

בעת עיצוב הלוגו ההמלצה היא לא לעשות שימוש ביותר משני גופנים.

63. הקפידו על יישור לאחד הצדדים

בעת עיצוב הלוגו עליכם לדעת כי כל רכיב צריך להיות מיושר לאחד הצדדים.

64. הלוגו צריך להיות יציב

על הלוגו להיות יציב ללא כל אלמנטים נגררים.

65. בררו פרטים על קהל הלקוחות

בבואכם לעצב לוגו בררו מיהם קהל הלקוחות אשר עומד לצפות בלוגו.

66. העדיפו פרקטיות על חדשנות

בעת עיצוב הלוגו, ההמלצה היא להעדיף פרקטיות על חדשנות.

67. את הלוגו צריך לזכור גם בתמונת ראי

עיצוב לוגו תמונת ראי

את הלוגו יש לזכור גם בתמונת ראי ולכן השקיעו מחשבה על כל פרט ופרט במסגרת העיצוב.

68. אם אתם חברה גדולה, אתם זקוקים ללוגו

גם חברות גדולות צריכות לוגו ולכן חשוב מאד לבחור את שירותיו של מעצב גרפי בעל ניסיון רב בתחום.

69. כולם צריכים לאהוב את הלוגו שלכם

כולם צריכים לאהוב את הלוגו שלכם- כדאי לייצור לוגו אהוב על כל האנשים ולא רק על האנשים מתחום העסק.

70. על הלוגו להיות עקבי בפלטפורמות שונות

על הלוגו להיות עקבי בפלטפורומות שונות ולכן חשוב מאד לשכור את שירותיו של מעצב אשר יבצע את המשימה במדויק.

71. צריך לתאר בקלות את הלוגו

תיאור הלוגו צריך להיעשות בפשטות – אין צורך להסתבך עם התיאור.

72. הלוגו לא צריך למשוך את העין יתר על המידה

בעת עיצוב לוגו כדאי לבחור בעיצוב פשוט אשר לא ימשוך את העין יתר על המידה.

73. שמרו על איזון

בעת עיצוב הלוגו מילת המפתח היא איזון- שמרו על איזון במטרה לעצב לוגו מנצח.

74. התייעצו עם מקבלי ההחלטות בעסק

עובדים על עיצוב לוגו? התייעצו עם מקבלי ההחלטות בעסק על מנת לדעת האם אתם בכיוון הנכון.

75. האם יש לכם אינטרקציה מתאימה עם בעלי העסק

טרם העבודה, בחנו האם יש לכם אינטרקציה טובה עם בעלי העסק – האם הם מבינים את הכוונה שלכם והאם הם מוכנים לקבל את הרעיונות שלכם.

75. אם העבודה לא נעימה, כדאי לייצור שיחת תיאום ציפיות

במידה והעבודה לא נעימה ואתם מגלים קושי לעבוד, ההמלצה היא ליצור שיחה הכוללת תיאום ציפיות במסגרת תעלו בעל פה ובכתב את הציפיות מעיצוב הלוגו.

76. עיצוב לוגו מוצלח יאפשר לכם להגיע לקהל רב

אם בעלי העסק היו מרוצים מהעבודה שלכם, הרי התוצאה עשויה להיות המלצה על השירות שלכם.

77. בקשו המלצות מטעם בעלי העסק

אם העבודה נעשתה בצורה הטובה ביותר, אל תהססו לבקש המלצות מטעם בעלי העסק. אם הלוגו שלכם מובן וזכיר, הרי זו יריית פתיחה טובה.

78. הקדישו מחשבה לחשיבה אינטרנטית

בשל העובדה כי למרבית בעלי העסקים יש אתר אינטרנט פעיל, הקדישו מחשבה אינטרנטית ליצירת לוגו מוצלח.

79. קראו על ההיסטוריה של הענף

במידה והתקציב מאפשר זאת, ההמלצה היא לקרוא על ההיסטוריה של הענף על מנת לעצב לוגו מנצח.

80. מוזמנים לקחת הפסקה

קחו הפסקה מעיצוב הלוגו

בעת ההפסקה אתם עשויים לנוח מהעבודה על הלוגו ולקבל רעיונות חדשים. אין ספק כי לקיחת הפסקה לא פחות חשובה ממחקר חזותי.

81. בחרו את שיטת העבודה המתאימה לכם

עיצוב לוגו איכותי מתחיל משיטת עבודה איכותית- עליכם למקם את עצמכם בצורה נכונה – האם אתם עובדים עצמאית או שמא אתם מתאימים את עצמכם לרצונות הלקוח.

82. שיטת שלוש השניות

כיצד תדעו האם יצרתם לוגו מצליח? בקשו מאדם להסתכל על הלוגו אשר יצרתם במשך שלוש שניות בלבד.  אם הוא הצליח לזכור את הלוגו, הרי יש לכם לוגו מנצח.

83. לוגו איכותי יפנה אל הלקוחות בצורה מקורית

לוגו איכותי יפנה אל קהל הלקוחות בצורה ייחודית כפי שאתם לא יכולים.

84. חברות עם לוגו קיימות זמן רב

רוצים להשאיר את החותם של החברה זמן רב ? השקיעו ביצירת לוגו אשר ייזכר לאורך תקופה ארוכה.

85. יצירת לוגו  תגדיל את ההכרה

לוגו מצליח יגדיל את ההכרה במוצרים של החברה.

 

לוגו הוא סימן ההיכר של העסק שלך, הוא זה שייעורר אמון, השראה ונאמנות לעסק שלך.
בעזרת לוגו אנשים יזכרו את העסק שלך טוב יותר.
את הלוגו מומלץ לייצר עם חברה המתמחה בעיצוב לוגואים.
 

לתהליך הלוגו יש מספר שלבים:
1. שלב איפיון העסק – על מה העסק, מיהו קהל היעד שלו, סוג העסק, מי המתחרים שלו, מה הסלוגן שלו
2. בחירת צבעים ללוגו
3. בחירת הטיפוגרפיה במידת והלוגו מכיל כיתוב ולא רק סמל
4. עיצוב הלוגו

המחיר תלוי בתחום הלקוח, בגודל הלוגו, במידת ההשקעה והחשיבה. למידע נוסף כנסו לאתר >>
סטודיו LogoLogo מורכב מאנשי מקצוע איכותיים המתמחים ביצירת עיצוב לוגו אפקטיביים וחבילות מיתוג מקיפות עבור עצמאים, חברות, מוצרים ועוד. עם למעלה מ-550 לקוחות מרוצים.
 

מאמרים נוספים